Fandom

Wiedźmińska Wiki

Łamignat

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Cr exile4 c1g1.png

Łamignat - jedna z postaci w przygodzie "Wiedźminkołaj", szemrany handlarz i członek półświatka w dzielnicy biedoty w Wyzimie Klasztornej.

Opis Edytuj

Prowadzi interesy w karczmie "Miś Kudłacz", nie opuszczając jej w ogóle. Zachowuje się dosyc oschle i jest małomówny: każe Geraltowi spadac, a gdy ten pyta "Co słychac?" odpowiada swoim zwyczajem "Głuchy jesteś? Spadaj!". Należał do grona zapalonych graczy w kościanego pokera, lecz ograniczył tę profesję po niefortunnym ograniu pielęgniarza ze Szpitala Lebiody - Baltazara. Wygrał od niego dziwny czerwony kamyk, po którego utracie Baltazar był w siódmym niebie, gdyż twierdził, że tylko tak mógł się pozbyc "tego cholerstwa". Łamignat szybko przekonał się na własnej skórze, o co mu chodziło - gorzałka straciła dla niego smak, prysło mu powodzenie w pokera, zaś każda próba wyrzucenia kamyka kończyła się niepowodzeniem - nikt go nie chciał kupic, a po wyrzuceni go do wody znalazł go w piwie. Któregoś razu usiłował go jeszcze raz podłożyc Baltazarowi w grze w kości, lecz ten przestraszył się niesamowicie, wcisnął go na czoło i uciekł, a Łamignat nie odzyskał już dobrej passy, co może tłumaczyc jego wieczne przygnębienie i niechęc do ludzi.

W zadaniu "Wejście do szpitala" Geralt po rozmowie z Dillenem postanawia iśc za radą medyka i spytac się o Baltazara Łamignata. Ten jak zwykle próbuje skłonic swoimi manierami wiedźmina do pójścia sobie i zostawienia go w spokoju, lecz ożywia się, gdy Biały Wilk postanawia go pokonac w kościanego pokera. Po wygraniu tej "potyczki" Łamignat opowiada Geraltowi całą historię, wyjaśniając, że można spotkac pielęgniarza w krypcie na cmentarzu lub w jego okolicach (ta pierwsza wersja okaże się prawdziwa).

Sprzedaje następujące towary (w nawiasach podano cenę w orenach za sztukę): 3 wyzimskie czempiony (5), 2 czerwone wina z Toussaint (10), 4 lokalne pieprzówki (20), 2 spirytusy krasnoludzkie (30), 2 spirytusy na krwi wyverny (50), książka "Ja przy sobie ustawnie mam czartowskie zioła" (60), fisstech (100). Można mu sprzedawać alkohole, pożywienie, zbroję, bronie (oprócz miecza srebrnego) i eliksir żonine łzy.

Ciekawostki Edytuj

  • Łamignat to również imię rozbójnika potężnej siły, lecz o gołębim sercu, bohatera fikcyjnego z serii komiksów autorstwa Janusza Christy - "Kajko i Kokosz", jednak jeżeli twórcy przygody inspirowali się nim, nadając imię Łamignatowi z "Wiedźminkołaja", to i tak obaj nie mają ze sobą nic wspólnego.

Więcej w Fandom

Losowa wiki