FANDOM

Żubr – postć, występująca w przygodzie Rozdroża do gry komputerowej Wiedźmin, prawa ręka Bregora Valdholda.

Rozdroża

Geralt poznaje go w ruinach świątyni niedaleko wioski, gdzie ratuje go przed atakiem trzech upiorów. Wdzięczny Żubr zapewnia Geraltowi przepustkę do obozu Bregora. Prosi go również o nieudzielanie pomocy Viennie, przyjaciółce Ellen Aberdeen, i daje mu stary rękopis z zapiskami historyka, którego przeczytanie zapoczątkuje zadanie "Grzechy przeszłości". Po tym incydencie, Żubr kreci się po obozie. Udziela paru informacji o obozowisku i przywódcach konfliktu – Bregorze i Ellen. W zadaniu "Mediatorzy" jest jedynym człowiekiem z obozu Bregora, który zgodzi się na próbę mediacyjnego zakończenia konfliktu – w odróżnieniu od osób u Ellen, nie trzeba wykonywać dla niego żadnych zadań, wystarczy mieć co najmniej 2 punkty reputacji u Bregora. W zadaniu "Kalivan" po rozmowie z Bregorem na temat fisstechu, wyjawia Geraltowi, że widział Kalivana w domu Nawoi około północy, osobiście podejrzewa ich o romans.

Dane z dziennika

Uratowany przeze mnie zwiadowca z obozu Bregora Valholda, mimo iście niedźwiedziej postury, okazał się zaskakująco sympatyczny i gadatliwy. Jednak nie omieszkał prosić mnie o pewną przysługę.

Ciekawostki

  • Jest nieśmiertelny według mechaniki gry, tzn. nie może zginąć w walce z upiorami ani innymi stworzeniami.
  • Model postaci Żubra oparto na wykidajle z szulerni w Wyzimie Handlowej z tą różnicą, że zmieniono mu tatuaż (zyskał rzecz jasna żubra na brzuchu) i kilka barw. Posiada również swój własny portret w dzienniku, stworzony przez twórców przygody.
  • Nie pojawia się w ostatecznym starciu, kiedy Geralt pomaga Bregorowi lub Viennie.