Fandom

Wiedźmińska Wiki

Abraham Ortelius

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ortelius Abraham - (*1089 w Vicovaro, †1164 w Oxenfurcie) był wykładowcą geografii, kartografii oraz historii w Akademii Imperialnej w Castell Graupian, z której to został następnie usunięty w wyniku czystek politycznych cesarza Torresa w roku 1142. Wśród żaków Akademii Imperialnej rozpowszechniła się wówczas anegdota, iż profesor został wyrzucony ponieważ przedstawione na jego mapach Cesarstwo Nilfgaardu, ku ogromnemu zdziwieniu samego cesarza, swoim terytorium obejmowało obszar mniejszy od Królestw Północy. Jednakże rzeczywiste powody usunięcia Orteliusa z Akademii nie są znane. Wiadomo, że następnie osiadł on do końca swych dni w Oxenfurcie, gdzie przez piętnaście lat piastował funkcję dziekana Katedry Geografii. Uważa się, że wówczas to stworzył on jako pierwszy w pełni usystematyzowaną mapę świata o której kopie zabiegały wszystkie dwory Królestw i Księstw Północy. Tyle o nim wspomina Effenberg i Talbot w Encyklopedii Maxima Mundi, tom XI. Oryginał mapy Orteliusa niestety nie przetrwał do naszych czasów, przetrwały natomiast dwa fragmenty jej kopii. Pierwszy z nich został odnaleziony pod zwałami lodu i śniegu w ruinach starożytnego miasta Lan Exeter, zwanego przez archeologów Gwiazdą Północy. Fragment drugiej znaleziono podczas eksploracji tuneli i sztolni w dawnym księstwie Toussaint. W oparciu właśnie o nie oraz dostępne źródła powstała mapa świata.

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

Abraham Ortelius to postać rzeczywista, żył w XVI w i był flamandzkim geografem, kartografem, historykiem i wydawcą map. Jego postać została użyta przez forumowiczów z Wiedźmińskiego Forum do przedstawienia go jako autora stworzonej przez fanów Mapy Orteliusa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki