FANDOM

Acherontia – trójmasztowa fregata o czarnych żaglach, mająca bardzo złą sławę. Jej załogę stanowili najemnicy, których można było wynająć do wszystkiego. Nosili na głowach kolorowe chusty lub kapelusze ze wstążkami. Wszyscy mieli ogorzałe twarze i kolczyki. Fregata przypłynęła do Kerack po tym jak Belohun wynajął jej kapitana. Na okręcie tym, książęta Egmund i Xander mieli opuścić kraj, w ramach kary za spiskowanie przeciw ojcu. W rzeczywistości załoga fregaty wykonywała rozkazy Viraxasa i pomogła mu przejąc władzę w Kerack po zabójstwie Belohuna. Podczas sztormu, który wybuchł zaraz po przewrocie, „Acherontia" wpadła na „Chlubę Cintry", razem z nią została rzucona przez fale na nabrzeże i roztrzaskała się na kawałki.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

– Cóż to tam wpływa na redę? I rzuca kotwicę? Trójmasztowa fregata o ciekawej konstrukcji. Pod czarnymi żaglami, ha, to dość niecodzienne...
Sezon burz

Ta fregata, która wpłynęła do portu pod czarnymi żaglami. Wiem już, co to za okręt, słyszałam o nim. To „Acherontia”. Ma bardzo złą sławę. Tam, gdzie się zjawia, zwykle coś się wydarza.
– Co, przykładowo?
– To załoga najemników, których można podobno nająć do wszystkiego.

Sezon burz

– W porcie rzuciła kotwicę fregata „Acherontia”. Przypłynęła tu na mój rozkaz, to ja wynająłem kapitana. Sąd zbierze się jutro rano, wyrok zapadnie przed południem. A w południe wy obaj będziecie na okręcie.
Sezon burz

W sali tronowej, pod morskim plafonem z trytonami, syrenami i hippokampami, zebrało się kilkunastu mężczyzn. Niektórzy mieli na głowach kolorowe chusty, niektórzy żeglarskie kapelusze ze wstążkami. Wszyscy byli ogorzali, wszyscy nosili w uszach kolczyki.
Najemnicy. Nietrudno było odgadnąć. Załoga fregaty „Acherontia”.

Sezon burz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki