FANDOM

People Arbalester

Adalbert – postać z epilogu gry komputerowej Wiedźmin, kusznik walczący w szeregach Zakonu Płonącej Róży.

Wiedźmin

Uczestniczył w zażartych walkach o przejęcie przez Zakon kontroli nad Wyzimą Handlową. Zakonnicy odnieśli pyrrusowe zwycięstwo. Ciężko ranny Adalbert powlókł się ostatnimi siłami do Klasztoru Płonącej Róży w Wyzimie Klasztornej. Będąc w stanie agonii, powiadomił Jakuba de Aldersberga o odbiciu dzielnicy handlowej, a następnie opowiedział mu o śmierci Rodericka de Wetta i zażegnaniu problemu ze strzygą, które były efektami działań Geralta z Rivii. Wielki Mistrz podziękował żołnierzowi za jego wierną służbę, a po jego zgonie polecił Tobiasowi Hoffmanowi zabrać ciało sprzed przybytku.

Głosu Adalbertowi użyczył Piotr Bąk. Nie jest jasne, dlaczego w cut-scence mężczyzna został przedstawiony w mundurze oficera Temerii.

Dialog Adalberta z Wielkim Mistrzem

Adalbert: Panie! Zwycięstwo! Ponieśliśmy ogromne straty, ale odbiliśmy dzielnicę handlową.
Wielki Mistrz: Doskonale. De Wett przysłał jakieś wieści?
Adalbert: Nie żyje. Zarąbał go wiedźmin, ten bezbożny rzeźnik.
Wielki Mistrz: Zawsze był bezużyteczny. Czy wynajęci krzykacze uświadomili lud, że Adda znów jest strzygą?
Adalbert: Tak, ale wiedźmin odnalazł strzygę...
Wielki Mistrz: Geralt z Rivii, tylko on może mi przeszkodzić... (...) Adalbercie, dziękuję ci za wierną służbę. <Adalbert umiera> Zabierzcie go.