FANDOM

Adalia zw. Wróżką - księżna Mariboru i królowa Cintry, małżonka Dagorada, matka Calanthe, babka Pavetty. Córka Muriel Pięknej Łotrzycy i Roberta hrabiego Garramone.

Informacje z opisu dynastii CintryjskiejEdytuj

ADALIA przyjaźniła się z wieloma czarodziejkami ze szkoły w Aretuzie, była m.in. bliską przyjaciółką słynnej Tissai de Vries. Ale sama czarodziejką być nie chciała. Wolała rzeczywisćie inną karierę.

Królową Temerii była podówczas BIENVENU LA LOUVE (zobacz "Dynastia temerska"). Księciem małżonkiem u jej boku został RAGBARD, diuk Ellander. Małżeństwo to zostało po krótkim czasie rozwiązane - powszechna plotka głosiła, że diuk RAGBARD, choć z pozoru dziarski i męski, całkowicie zawiódł łóżkowe oczekiwania królowej BIENVENU. Śpiewano w Temerii plugawe i paszkwilanckie piosneczki, w których porównywano RAGBARDA do rumaka, który jeśli nawet zdoła cudem jakimś pocwałować, to tylko na nikczemnie krótkim dystansie.

I naraz plotki ucichły, albowiem rozwiedzionego diuka zaczęto widywać w towarzystwie pięknej ADALII, hrabianki Garramone. Wkrótce odbył się huczny ślub. A pół roku później RAGBARD nie żył - plotka głosiła, że przedawkował środki wzmagające męskość. A wdowa ADALIA z hrabianki awansowała na diuszesę.

I poświęciła się życiu politycznemu.

Królowa BIENVENU obawiała się (słusznie!) intryg ADALII, szybko zaaranżowała więc jej małżeństwo z nieco młodszym od niej DAGORADEM, królewiczem Cintry. Rządzona podówczas przez króla CORBETTA Cintra, popsuwszy sobie stosunki z Verden, Aedirn, Lyrią i Nazairem, potrzebowała sojuszu i związku dynastycznego z potężną Temerią. Jeśli nawet ambicje CORBETTA i DAGORADA sięgały wyżej, niż zwykła diuszesa i w dodatku wdowa, to wyboru nie mieli. Musieli wziąć to, co dawała im królowa BIENVENU: ADALIE.

Tym oto sposobem ADALIA "Wróżka" została najpierw księżniczką, potem królową Cintry. I tak doszło do brzemiennego w skutki incestu - DAGORAD i ADALIA byli bowiem spokrewnieni. Prawdziwy (choć ukrywany) dziadek ADALII, AMAVET i babka DAGORADA, FIONA, byli bliźniaczym rodzeństwem. A dla obojga (DAGORADA i ADALII) praprababką była elfia czarodziejka LARA DORREN AEP SHIADHAL, nosicielka zagadkowego genu.

Genu, który w tajemniczy sposób eksplodował później, w osobie prawnuczki ADALII, CIRILLI zwanej CIRI.

ADALIA ładnych kilka razy popisała się zdolnościami magicznymi. Nie wiadomo, ile prawdy jest w wielokrotnie cytowanej plotce o "podniesieniu mostu zwodzonego ruchem brwi", ale pewne jest, że "Królowa Wróżka" zdolności czarodziejskie i wieszcze miała wcale nieliche. Mimo strachu, który wzbudzała, była w stosunku do osób bliskich raczej łagodną i życzliwą, a jej małżeństwo z DAGORADEM było szczęśliwe. Owoc związku, królewna CALANTHE, była uwielbiana i rozpieszczana.

Po śmierci męża (vide DAGORAD) ADALIA odrzuciła propozycje regencji do czasu - alternatywnie - ponownego wyjścia za mąż lub wydania za mąż młodziutkiej CALANTHE. Wyjechała z kraju i osiadła na wyspie Thanedd, w szkole Tissai de Vries. Tam - nadal nie będąc pełną magiczką - zmarła w wieku lat 95.

Cintrę ADALIA odwiedziła przed śmiercią tylko jeden jedyny raz: wtedy, gdy ze związku jej wnuczki PAVETTY z DUNY'M urodziła się CIRI. Podobno doszło wówczas między ADALII i CALANTHE do długiej i burzliwej rozmowy - ale treści tej rozmowy nigdy nie dowiedział się nikt.

- Muriel Piękna Łotrzyca była przecież matką Adalii zwanej Wróżką...
- Zgadza się (...). Ciekawa osoba, Adalia. Silne Źródło, doskonały materiał na czarodziejkę. Niestety nie chciała być czarodziejką. Wolała być królową.

Chrzest ognia

Adalia podnosiła most zwodzony ruchem brwi.
Ostatnie życzenie

- Calanthe była jedyną córką króla Dagorada i królowej Adalii.
Czas pogardy

Władcy Cintry Herb Cintra1

Herb Cintra2

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist Tuirseach

Hrb unof Cintra Nlfgrd Menno Coehoorn (Emhyr var Emreis)

Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe

Hrb unof Cintra Nlfgrd Fałszywa Ciri

Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki