Fandom

Wiedźmińska Wiki

Adam

3734strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Adam - postać z gry Wiedźmin, mieszkaniec wsi Odmęty.
People Adam full.png

HistoriaEdytuj

W akcie IV wiedźmin może usłyszeć od rezolutnej dziewczynki, że Adam jest potajemnym kochankiem Aliny. Geralt spotyka go po pierwszej rozmowie z Aliną. Podzieli się z bohaterem swoim życiem wewnętrznym. Można go również zapytać o elfy oraz wysłuchać próbki jego lichej artystycznie poezji.

W trakcie wykonywania zadania W pełnym słońcu po pierwszej walce z południcą Aliną wiedźmin stanie się świadkiem pogoni Adama za Celiną. Chłopak krzyknie "Zabiłaś moją Alinę!" i wyrzucając Celinie o zazdrość wobec Aliny zasztyletuje kobietę, po czym ucieknie, gdy zobaczy jej przemianę w północnicę. Po wyjściu z Pola Adam i Geralt ponownie zetkną się ze sobą. Gdy ten pierwszy poprosi wieśniaka o odłożenie noża, Adam zacznie się usprawiedliwiać faktem przypadkowego zabicia Aliny przez Celinę. Od tej pory będzie się trzymał z dala od wioski, siedząc przy ognisku na polach.
People Adam preEE.png
Zameldowawszy tragedię Julianowi, gracz będzie mógł podjąć mało znaczącą decyzję:
  • opowiedzieć o zbrodni; Adam zostanie zamknięty na klucz we własnym domu; jeżeli gracz w akcie I pozwolił umrzeć Abigail, trzeba będzie poprosić później Juliana o klucz.
  • przemilczeć okoliczności dramatu.

Dalsze losy Adama zależą od podjętej w akcie I decyzji w sprawie Abigail:

  • Abigail nie żyje: po rozmowie z guślarką okaże się, że jako posiadacz niewinnej krwi na rękach Geralt nie może pomóc duchom dwóch sióstr; Adam, narzekając na siebie, że jest kiepskim rolnikiem, nieudacznikiem i zabójcą kobiety, nie usłucha wiedźmina i wbije sobie nóż w serce. Jego duch spotka się z duchem Aliny i po wzajemnym wyznaniu miłości oraz zapewnieniu, że jej śmierć została pomszczona, odejdą w spokoju. W przerywniku fabularnym Geralt zastanowi się, czy nie należałoby na Podgrodziu uczynić wyjątku od wiedźmińskiej neutralności i uratować od śmierci Abigail.
  • Abigail została uratowana: nic się dalej nie zdarzy z Adamem.
Duch Adama

Jeżeli Adam popełni samobójstwo w przypadku punktu pierwszego, z jego zwłok można zabrać 850 orenów.

W Edycji Rozszerzonej zaszła zmiana w jego modelu postaci i portrecie w dzienniku Geralta: zyskał on czarne włosy, zarost i ciemniejsze nakrycie głowy. W oryginalnej wersji był ogolonym blondynem.

Adam był dubbingowany przez Leszka Zdunia.

Pochodzenie imienia Adam: semickie.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki