Fandom

Wiedźmińska Wiki

Adam (Prawo do Tronu)

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

People Adam full.png

Adam - jedna z postaci w przygodzie "Prawo do Tronu", zamożny kupiec handlujący różnymi rzeczami.

Opis Edytuj

W dawnych czasach żył w związku z Lottą, urodziwą, ponętną, wymagającą i szukającą szczęścia w miłosnych przygodach niewiastą, jednak ta odeszła od niego. Adam przemierzył szmat drogi w pogoni za nią i zastał ją w zajeździe na obrzeżach wyzimskich. Nie miał niestety odwagi, żeby do niej zagadac po raz kolejny. Geralt spotyka go, jak ustala interesy z awanturnikiem Biezujem. Wiedźmin denerwuje Biezuja, nazywając go prostakiem i zdziercą, a ten wyzywa go do walki na pięści. Kiedy Geralt wyjdzie zwycięsko z tej walki, Adam wyrazi swój podziw dla zdolności Geralta i zaproponuje mu zlecenie na 1000 orenów - zadanie poboczne "Wszystko na sprzedaż" polegające na zeswataniu go na nowo z Lottą. W rozmowie z Geraltem kobieta żąda dowodu prawdziwej męskości Adama poprzez siłę fizyczną (przyniesienie 12 skór wilka), a następnie psychiczno-moralną (pomoc głodnym i chorym elfom z podgrodzia - Yen i Vanilli). Po spełnieniu tych wymagań za Adama, człowieka bez chęci i zapału do pracy, leniwego i tchórzliwego, niczego nie wiedząca Lotta wróci do swego ukochanego, a Geralt otrzyma 1000 orenów.

Sprzedaje następujące towary (w nawiasach podano cenę w orenach za sztukę): winogrono (5), cukierek (15), żołnierski bimber (20), plaster miodu (25), bakalie (25), nieznany eliksir (50), książka "Królestwo Temerii" (80), "Ostatnie życzenie" (800). Można mu srzedac m. in. złoty pierścień, krzesiwo, chleb oraz fisstech (dwie działki otrzymuje Geralt od Biezuja po pokonaniu go na pięści). Kupowanie książek stanowi raczej szaleństwo, gdyż po przeczytaniu "Królestwa Temerii" pojawia się pusty wpis, a informacje o ifrytach nie są raczej przydatne z powodu niewystępowania ani jednego ifryta w przygodzie.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię i model postaci Adama są w dośc nachalny sposób podobne do postaci wieśniaka Adama z rozdziału IV w grze komputerowej "Wiedźmin", obaj też mają problemy miłosne z piękną dziewczyną, lecz dzielą ich różnice charakteru i majątku.
  • Jeżeli wiedźmin przegra z Biezujem, Adam i tak powie "Ładnie mu gębę oklepałeś". Dodatkowo przy pierwszej rozmowie Adam poprosi Geralta o pomoc... i zaraz potem ukazuje się okno handlu z nim.
  • Pierwotnie nie istniało w przygodzie zadanie "Wszystko na sprzedaż" - zostało ono dodane w wersji 1.2.

Więcej w Fandom

Losowa wiki