Fandom

Wiedźmińska Wiki

Adam Pangratt

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Adam "Adieu" Pangratt - Kondotier, dowódca Wolnej Kompanii, był zamknięty w więzieniu w Kovirze jako jeden z "Psotnych kotów". Wypuszczony przez Esterada Thyssena wyruszył do Redanii gdzie został najemnikiem. Brał udział min. w bitwie pod Brenną. Po zakończeniu działań wojennych, mimo że nie był rozwiedziony ze swoją żoną poprosił o rękę Słodką Trzpiotkę.

Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówEdytuj

Pangratt przed przybyciem Geralta do Flotsam przebywał we wsi, gdzie rozłożył na rękę najsilniejszego wieśniaka, Bartosza Szkutę.

Ścieżka Roche'aEdytuj

Adam działa w grze jako najemnik w służbie Kaedwen. W zależności od naszych decyzji możemy go zabić lub oszczędzić. Jeżeli darujemy mu życie, uda się on do Tretogoru, gdzie czeka na niego brzemienna żona (Słodka Trzpiotka).

Adieu jest również mistrzem siłowania się na rękę w obozie Kaedwen. Opowiada Geraltowi historię o tym, że siłował się z nilfgaardzkim żołnierzem. Nilfgaardczyk miał nóż, a słynny kondotier tylko ręce. Mówi, że wykręcił mu rękę i poderżnął gardło, uratowało mu to życie. I jak opowiada, od tamtego czasu ćwiczy codziennie bo jak powiada: "W moim fachu silne ręce są ważne".

Ścieżka IorwethaEdytuj

Adam pangratt.png
Spotykamy Adieu i podległy mu oddział najemników w wąwozach niedaleko Vergen podczas walki z Trollicą. Możemy pomóc mu zabić potwora albo podjąć walkę z całym oddziałem. Poobijany Pangratt prosi o łaskę i zostaje więźniem w Vergen.

Tymi "kotami" dziadka byli słynni później kondotierzy: Adam "Adieu" Pangratt, Lorenzo Molla, Juan "Frontino" Guttierez... I Julia Abatemarco, która zasłynęła w Redanii jako "Słodka Trzpiotka"... Wy, młodzi, tego nie pamiętacie, ale za moich czasów, gdyśmy bawili się w wojnę, każdy chłopak chciał być "Adieu" Pangrattem, a każda dziewczyna Julią "Słodką Trzpiotką"
Wieża Jaskółki

Uliczką od zamku, zwinąwszy się w trójki, jechał stępa oddział kondotierów. Na czele, na siwym ogierze, pod ozdobioną ludzkimi czaszkami tyką, podążał dowódca, szpakowaty mężczyzna o orlim nosie i włosach splecionych w opadający na zbroję harcap.
– Adam „Adieu" Pangratt – mruknął Dennis Cranmer.

Pani Jeziora

Zagon jazdy pod Adamem Pangrattem i Julią Abatemarco rozbił dwie dywizje Trzeciej Armii, które Menno Coehoornowi szły ze spóźnioną odsieczą, rozgromił je tak, że nec nuntius cladis.
Pani Jeziora

– Julia?
– Słucham, Adieu.
– Wyjdź za mnie. Zostań moją żoną.
Słodka Trzpiotka długo nie odpowiadała, dochodząc do siebie po zaskoczeniu. Tłum wiwatował. Hierarcha Novigradu, spocony łapiący powietrze jak wielki tłusty sum, błogosławił z trybuny mieszczan i defiladę, miasto i świat.
– Przecież ty jesteś żonaty, Adamie Pangratt!
– Jestem w separacji.Rozwiodę się.
Julia Abatemarco nie odpowiedziała. Odwróciła głowę. Zaskoczona. Speszona. I bardzo szczęśliwa. Nie wiedzieć czemu.

Pani Jeziora

Pochodzenie imienia Adam: semickie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki