Fandom

Wiedźmińska Wiki

Aedd Gynvael

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Share

Aedd Gynvael (czyt. ed ginwel, ze Starszej Mowy - "okruch lodu") - miasto w Naroku, podlegające pod namiestnika z miasta Rakverelin. Zatrzymali się w nim Geralt i Yennefer. Leży nad Toiną.

Ważniejsi mieszkańcy Edytuj

- Czy wiesz, co oznacza nazwa tego miasta? Aedd Gynvael? - Nie. To z języka elfów? - Tak. Oznacza okruch lodu. - Dziwnie to nie pasuje do tej parszywej dziury.
Okruch lodu, w zbiorze Miecz przeznaczenia

Wciąż nic nie podobało mu się w Aedd Gynvael, miasteczku, które, jak uznał, było jak złośliwa parodia wszystkich znanych mu miasteczek - było karykaturalnie bardziej hałaśliwe, bardziej duszne, brudne i denerwujące.

(...)Aedd Gynvael nie wypiękniało ani trochę. Wciąż nie było tu nic, co mogłoby się podobać. Nie podobały się wiedźminowi kupy wolnego nawozu zalegające uliczki. Nie podobali mu się żebracy kucający pod murem świątyni. Nie podobał mu się koślawy napis na murze głoszący: ELFY DO REZERWATU! Do zamku nie wpuszczono go, odesłano za starosta do gildii kupieckiej. Zdenerwowało go to. Zdenerwowało go też, gdy starszy cechu, elf, kazał mu szukać starosty na rynku, patrząc przy tym na niego z pogardą i wyższością dziwną u kogoś, kogo zaraz mają zapędzić do rezerwatu. Na rynku kłębiło się od ludzi, pełno tu było straganów, wozów, koni, wołów i much. Na podwyższeniu stał pręgierz z delikwentem obrzucanym przez gawiedź błotem i łajnem. (...)

Aedd Gynvael i inne miasta w dolinie Toiny podlegają namiestnikom z Rakverelina.

Gówno tu było, ja na to, ugór, krzaki i wilkołaki, zanim miasta nie pobudowano. A co będzie, zależy od tego, kogo w Rakverelinie namiestnikiem naznaczą, jakiego znowu półelfa parszywego.

Ciekawostki Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki