FANDOM

Aedirnkrólestwo północy ze stolicą w Vengerbergu, jedno z Czterech Królestw. Leży między górami Sinymi a Mahakamskimi.

Znani obywatele Edytuj

Królowie oraz inni władcy Aedirn Edytuj

Inni Edytuj

Krainy Edytuj

Główne miasta i warownie Edytuj

Pojawiające się tylko w grze Edytuj

Obiekty naturalne Edytuj

Siły Zbrojne Edytuj

Królestwa Lyrii i Aedirn zmobilizowały 3 tys. jazdy i 10 tys. pieszego żołnierza. Już w pierwszych dniach inwazji 1/5 tych sił została odcięta w fortach i twierdzach. Część armii została wycofana do obrony skrzydeł przed rajdami lekkiej jazdy i Scoia'tael. Pozostałe wojsko, jakieś 6 tys. żołnierzy w tym nie więcej niż 1200 rycerzy, zostało pobite pod Aldersbergiem przez 13 tys. żołnierzy pod dowództwem Menno Coehoorna.

Podczas, gdy Nilfgaard i Kaedwen dokonali faktycznego rozbioru Aedirn, część wojsk Demawenda schroniła się w Hagge, gdzie zostali wsparci przez załogę temerską i redańską. Ta część wojsk wzięła udział w walkach pod Brenną i Aldersbergiem.

W Wiedźminie 2 wojsko Aedirn zostaje rozbite przez chłopstwo. W Vergen pod rozkazami Saskii służy ok. 200 krasnoludów, pół tysiąca chłopów, 53 rycerzy i 200 zbrojnych oraz 100 Scoia'tael.

Oddziały specjalne Edytuj

Król Demawend utworzył specjalne wojska do walki ze Scoia'tael. Dowódcą jednego z oddziałów była Czarna Rayla.

Religia Edytuj

Jak w innych Królestwach Północnych, w Aedirn wyznawane są religie Wiecznego Ognia, Kreve, proroka Lebiody i Melitele.

Gospodarka Edytuj

Aedirn jest jednym z najbogatszych królestw północnych. Ma dobrze rozwiniętą gospodarkę, jej głównym atutem jest położenie miedzy górami, które dostarczają państwu surowców. W Gulecie i w Eysenlaan znajdują się ogromne huty i zakłady kuźnicze. W Vengerbergu i Aldersbergu rozwijają się głównie manufaktury wełniane i tkackie oraz farbarnie, a w stolicy dodatkowo młyny słodowe i gorzelnie.

Gry Edytuj

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Tw2 journal lormarkupperaedirn

Mapa Królestwa z oznaczonym Górnym Aedirn

Podczas wydarzeń z Wiedźmina 2 król Demawend zostaje zamordowany, a w kraju panuje chaos. Ostatnią nadzieją dla królestwa jest książę Stennis, ale niedługo po śmierci Demawenda król Henselt wypowiedział Aedirn wojnę, ruszając na bezbronny kraj z wojskiem. Aedirńska armia została rozbita, a obrony kraju podjęli się chłopi pod rozkazami Dziewicy z Aedirn. W zależności od naszych decyzji możemy obronić Aedirn przed napaścią Henselta i ułaskawić księcia Stennisa bądź skazać go na śmierć (ścieżka Iorwetha). Jeśli ułaskawimy księcia pod koniec gry koronuje się na nowego króla Aedirn. Grając po stronie Rocha Górne Aedirn upadnie, a książę Stennis zginie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Niezależnie od decyzji z poprzedniej gry Aedirn zawsze upada na rzecz Nilfgaardu. Geralt dowiaduje się od ambasadora Henryka var Attre, że tam był taki chaos, że nikt nie stawiał oporu. W zależności od decyzji gracza Aedirn będzie prowincją Nilfgaardu albo Redanii.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. W trakcie akcji sagi. W grach, zależnie od wyboru, władzę przejmuje Stennis I.