FANDOM

Królestwo Aedirn
Stolica Vengerberg
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Demawend
Jednostka monetarna Marka Aedirn
Język urzędowy Język Wspólny
Herb
Herb Aedirn
herb Królestwa Aedirn
złoto-czerwona krokiew na czarnym tle
Chorągiew królewska Flaga Aedirn1
Królestwo Aedirn

Aedirnkrólestwo północy, leżące między Sinymi a Mahakamskimi łańcuchami górskimi, jedno z Czterech Królestw. Graniczy z Kaedwen, Redanią, Temerią, Lyrią i Rivią.

OrteliusAedirn

Królestwo Aedirn na Mapie Orteliusa - granice po Pokoju Cintryjskim (mapa może zawierać błędy)

Na terenie Aedirn leży alodialne księstwo Dol Blathanna. Stolicą Aedirn jest Vengerberg.

Znani obywatele

Królowie oraz inni władcy Aedirn

Inni

Krainy

Główne miasta i warownie

Pojawiające się tylko w grze

Obiekty naturalne

Siły Zbrojne

Królestwa Lyrii i Aedirn zmobilizowały 3 tys. jazdy i 10 tys. pieszego żołnierza. Już w pierwszych dniach inwazji 1/5 tych sił została odcięta w fortach i twierdzach. Część armii została wycofana do obrony skrzydeł przed rajdami lekkiej jazdy i Scoia'tael. Pozostałe wojsko, jakieś 6 tys. żołnierzy w tym nie więcej niż 1200 rycerzy, zostało pobite pod Aldersbergiem przez 13 tys. żołnierzy pod dowództwem Menno Coehoorna.

Podczas, gdy Nilfgaard i Kaedwen dokonali faktycznego rozbioru Aedirn, część wojsk Demawenda schroniła się w Hagge, gdzie zostali wsparci przez załogę temerską i redańską. Ta część wojsk wzięła udział w walkach pod Brenną i Aldersbergiem.

W Wiedźminie 2 wojsko Aedirn zostaje rozbite przez chłopstwo. W Vergen pod rozkazami Saskii służy ok. 200 krasnoludów, pół tysiąca chłopów, 53 rycerzy i 200 zbrojnych oraz 100 Scoia'tael.

Oddziały specjalne

Król Demawend utworzył specjalne wojska do walki ze Scoia'tael. Dowódcą jednego z oddziałów była Czarna Rayla.

Religia

Jak w innych Królestwach Północnych, w Aedirn wyznawane są religie Wiecznego Ognia, Kreve, proroka Lebiody i Melitele.

Gospodarka

Aedirn jest jednym z najbogatszych królestw północnych. Ma dobrze rozwiniętą gospodarkę, jej głównym atutem jest położenie miedzy górami, które dostarczają państwu surowców. W Gulecie i w Eysenlaan znajdują się ogromne huty i zakłady kuźnicze. W Vengerbergu i Aldersbergu rozwijają się głównie manufaktury wełniane i tkackie oraz farbarnie, a w stolicy dodatkowo młyny słodowe i gorzelnie.

Kultura i nauka

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Dane z gier

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Tw2 journal lormarkupperaedirn

Mapa Królestwa z oznaczonym Górnym Aedirn

Podczas wydarzeń z Wiedźmina 2 król Demawend zostaje zamordowany, a w kraju panuje chaos. Ostatnią nadzieją dla królestwa jest książę Stennis, ale niedługo po śmierci Demawenda król Henselt wypowiedział Aedirn wojnę, ruszając na bezbronny kraj z wojskiem. Aedirńska armia została rozbita, a obrony kraju podjęli się chłopi pod rozkazami Dziewicy z Aedirn. W zależności od naszych decyzji możemy obronić Aedirn przed napaścią Henselta i ułaskawić księcia Stennisa bądź skazać go na śmierć (ścieżka Iorwetha). Jeśli ułaskawimy księcia pod koniec gry koronuje się na nowego króla Aedirn. Grając po stronie Rocha Górne Aedirn upadnie, a książę Stennis zginie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Niezależnie od decyzji z poprzedniej gry Aedirn zawsze upada na rzecz Nilfgaardu. Geralt dowiaduje się od jednego z Niflgaardczyków, że tam był taki chaos, że nikt nie stawiał oporu. W zależności od decyzji gracza Aedrin będzie prowincją Niflgaardu albo Redanii.

Ciekawostki

  • Flaga Aedirn to tak naprawdę odwrócona flaga Niemiec,
  • Kilka nazw miast z Aedirn nawiązuje swoim przyrostkiem "-berg" (swoją drogą oznaczających "górę") do niemieckich nazw miast z przyrostkiem "-burg" oznaczającego "gród", 
  • Edirne (Adrianopol) to miasto w europejskiej, północno-zachodniej części Turcji, na Nizinie Trackiej, przy ujściu rzeki Tundża do Maricy, w pobliżu granicy z Grecją.

Galeria

Władcy Aedirn Herb Aedirn
BaldwinVidemontVirfurilDemawendStennis I (opcjonalnie)
Inni członkowie dynastii aedirńskiej
Agnes