Fandom

Wiedźmińska Wiki

Agloval

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Agloval - dumny i arogancki książę nadmorskiego Bremerwoord, wasal króla Ethaina z Cidaris. Zwierzchnik włodarza Zelesta, beznadziejnie zakochany w syrenie Sh'eenaz. Na drodze ich miłości staje bariera międzygatunkowa, do której pokonania wynajęty zostaje wiedźmin Geralt. Po fiasku jego działań zostaje wynajęty ponownie, tym razem do zbadania okoliczności tajemniczej śmierci kilku poławiaczy pereł. Po odkryciu nieznanego morskiego ludu, przed wojną Aglovala powstrzymuje jego ukochana, poświęcając swój rybi ogon na rzecz ludzkich nóg.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Jedno mu powtórz: nie będę więcej narażać się na kpiny i zadawać się z nim, jeśli będzie wyglądał jak czterołapa rozgwiazda. Powtórz mu, że do igraszek, które on mi proponuje na skałach, to ja mam przyjaciółki, które robią to znacznie lepiej!
Miecz przeznaczenia

Profil miał iście królewski, godny bicia na monetach.
Miecz przeznaczenia

- Tak, Agloval - ciągnęła Essi. - Bawi cię i cieszy możliwość znieważania innych, radujesz się pogardą, jaką możesz okazać wiedźminowi gotowemu nadstawić karku za twoje pieniądze.
Miecz przeznaczenia

- Nie, panno Daven - powiedział zimno Agloval. - Nie zrozumiałem. (...) Podstawową zaś rzeczą, której zaiste nie rozumiem, jest to, że jeszcze nie rozkazałem powiesić całej waszej trójki (...) Powiedzcież mi tedy, czemu tego nie robię.
- Proszę bardzo - wypaliła natychmiast poetka. - Nie robisz tego, Agloval, bo gdzieś tam, głęboko, w środku, tli się w tobie iskierka przyzwoitości, resztka honoru, nie zduszona jeszcze pychą noworysza i kupczyka. W środku, Agloval. Na dnie serca. Serca, które wszakże zdolne jest kochać syrenę.

Miecz przeznaczenia

Zobacz także:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki