FANDOM

Aguara, inaczej lisica, vixena - stworzenie wyglądające jak lis, potrafiące przybrać ludzką postać (anterion). Aguary występują tylko jako samice. Prowadzą niezwykle skryty tryb życia. Porywają elfie dziewczynki, które następnie przekształcają się i same stają lisicami. Jest to jedyny sposób aguar na zachowanie gatunku. Lisice, bez względu na okoliczności, nigdy nie porzucają swoich dzieci.

Obdarzone są bardzo silną mocą magiczną, która jednak osłabła, w stosunku do tej, którą posiadały przed wiekami. Potrafią tworzyć iluzje, które nawet dla wiedźmina są niezwykle trudne do przejrzenia. Posiadają również umiejętność przejmowania kontroli nad umysłami innych stworzeń.

Sezon Burz Edytuj

W fabule Sezonu Burz pojawia się aguara, która podejmuje pościg za statkiem, na którym przewożone jest jej młode. Załoga okrętu, do której dołączają Geralt i Addario Bach, błądzi po rozlewisku, wodzona za nos iluzjami lisicy. Większość załogi ginie, a aguara w końcu odzyskuje dziewczynkę.

CiekawostkiEdytuj

  • Aguary nie są teriantropami tylko anterionami, ponieważ są zwierzętami przyjmującymi ludzką postać, a nie odwrotnie.
  • Geralt stwierdził, że zabicie lisicy jest bardzo trudne.
  • Geralt dzięki swoim wyczulonym zmysłom potrafił odróżnić słabsze iluzje od rzeczywistości, ale te stworzone przez dorosłą aguarę wykraczały poza jego wiedźmińskie możliwości (rozpoznawał je dzięki logicznemu myśleniu).
  • Słowo "aguara" oznacza "lis" w języku Guarani[1].

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Tłumaczenie słowa "fox" na język Guarani. [dostęp 2016-01-04]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki