FANDOM

Aguara, inaczej lisica, vixena - stworzenie wyglądające jak lis, potrafiące przybrać ludzką postać (anterion). Aguary występują tylko jako samice. Prowadzą niezwykle skryty tryb życia. Porywają elfie dziewczynki, które następnie przekształcają się i same stają lisicami. Jest to jedyny sposób aguar na zachowanie gatunku. Lisice, bez względu na okoliczności, nigdy nie porzucają swoich dzieci.

Obdarzone są bardzo silną mocą magiczną, która jednak osłabła, w stosunku do tej, którą posiadały przed wiekami. Potrafią tworzyć iluzje, które nawet dla wiedźmina są niezwykle trudne do przejrzenia. Posiadają również umiejętność przejmowania kontroli nad umysłami innych stworzeń.

Sezon Burz

W fabule Sezonu Burz pojawia się aguara, która podejmuje pościg za statkiem, na którym przewożone jest jej młode. Załoga okrętu, do której dołączają Geralt i Addario Bach, błądzi po rozlewisku, wodzona za nos iluzjami lisicy. Większość załogi ginie, a aguara w końcu odzyskuje dziewczynkę.

Ciekawostki

  • Aguary nie są teriantropami tylko anterionami, ponieważ są zwierzętami przyjmującymi ludzką postać, a nie odwrotnie.
  • Geralt stwierdził, że zabicie lisicy jest bardzo trudne.
  • Geralt dzięki swoim wyczulonym zmysłom potrafił odróżnić słabsze iluzje od rzeczywistości, ale te stworzone przez dorosłą aguarę wykraczały poza jego wiedźmińskie możliwości (rozpoznawał je dzięki logicznemu myśleniu).
  • Słowo "aguara" oznacza "lis" w języku Guarani[1].

Galeria

Przypisy

  1. Tłumaczenie słowa "fox" na język Guarani. [dostęp 2016-01-04]