Fandom

Wiedźmińska Wiki

Akerspaark

3734strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Akerspaark - nieżyjący król Maecht. Fałszywie przedstawiany jako ojciec Duny'ego, choć ten w spisie wielu synów i córek władcy nie występuje. Według dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino jego żoną była wdowa po cesarzu Fergusie matka Emhyra var Emreisa.

Potomkowie z prawego łoża: Edytuj

- ...klątwa - ciągnął Duny, trąc skronie. - Od urodzenia. Nigdy nie dowiedziałem się, jaka była przyczyna, kto mi to zrobił. Od północy do świtu normalny człowiek, od świtu... widzieliście co. Akerspaark, mój ojciec, chciał to ukryć.
Ostatnie życzenie

Królestwo Maecht. W herbie srebrne ryby i korony naprzemiennie w polu błękitno-czerwonym czterodzielnym...
- Pluń na heraldykę, Fenn. Król, kto jest tam królem?
- Hoët zwany Sprawiedliwym. Wybrany w drodze elekcji...
- ...przez Emhyra z Nilfgaardu - domyślił się zimno Codringher.
- ...dziewięć lat temu.
- Nie ten - policzył prędko adwokat. - Ten nas nie interesuje. Kto był przed nim?
- Chwileczkę. Mam. Akerspaark. Zmarł...
- Zmarł na ostre zapalenie płuc, przebitych sztyletem przez siepaczy Emhyra albo tego Sprawiedliwego - Codringher znowu popisał się domyślnością. - Geralt, czy rzeczony Akerspaark budzi u ciebie jakieś skojarzenia? Czy mógłby być tatunio tego Jeża?
- Tak - potwierdził wiedźmin po chwili namysłu. - Akerspaark. Pamiętam, Duny tak nazwał swego ojca.
- Duny?
- Takie nosił imię. Był królewiczem, synem tego Akerspaarka...
- Nie - przerwał Fenn, zapatrzony w zwoje.- Tu są wszyscy wymienieni. Legalni synowie: Orm, Gorm, Torm, Horm i Gonzalez. Legalne córki: Alia, Valia, Nina, Paulina, Malvina i Argentina...

Czas pogardy

Władcy Maecht Jeden z wariantów herbu Maecht Jeden z wariantów herbu Maecht

Jeden z wariantów herbu Maecht

AkerspaarkHoëtRudiger
Legalne dzieci Akerspaarka
AliaArgentinaMalvinaNinaPaulinaMalvinaValiaGonzalezGormHormOrmTorm

Więcej w Fandom

Losowa wiki