FANDOM

People Nobleman.png

Ali Baba - postać z przygody "Król Żebraków" do gry komputerowej "Wiedźmin", przywódca 40 rozbójników z Dalekiego Wschodu.

Wyjechał szukać szczęścia za granicą, lecz został uziemiony razem ze swoimi dwoma rozbójnikami (reszta nie pojawiła się z powodu kryzysu, a części z nich nie chciały puścić żony) w wiosce ceglarzy, gdyż latający dywan, którym przylecieli, musieli sprzedać handlarzowi z lokalnego sklepu, żeby kupić nieco "bimbru na zeszyt"; zleceniodawca zadania "Latający dywan", polegającego na zdobyciu dla Ali Baby tego dywanu; po zakończeniu owej misji Ali Baba i rozbójnicy odlatują, przekazując Geraltowi wcześniej umiejętność rzucania znaku Yrden (określano w stronach Araba jako znak Hatshepsut); zadłużyli się wcześniej u jednego z mieszkańców na 30 orenów, jednak po odlocie z wioski ceglarzy sprawa ta stała się nieważna; pojawia się również w lokacji Centrum Dowodzenia po zdobyciu wszystkich dziesięciu powieści o inspektorze Maurice.

Dane z dziennika Edytuj

Ali Baba znalazł się tutaj, ponieważ szukał pracy za granicą. Niestety szczęście mu nie dopisało. Stracił swój dywan.

Przyniosłem dywan Ali Babie. Bardzo się z tego ucieszył i razem z rozbójnikami odleciał do domu. Sympatyczny z niego człowiek. Może go kiedyś jeszcze spotkam.

Ciekawostki Edytuj

  • Ali Baba i jego rozbójnicy to aż nazbyt oczywista parodia postaci z popularnej bajędy z "Baśni tysiąca i jednej nocy", z tym, że baśniowy Ali Baba nie był wcale przywódcą rozbójników, natomiast Hatshepsut może stanowić nawiązanie do wybitnej władczyni starożytnego Egiptu z drugiego tysiąclecia przed naszą erą, która nazywała się Hatszepsut.
  • Nie posiada portretu w dzienniku.
  • Pod koniec przerywnika filmowego, w którym Ali Baba i jego rozbójnicy odlatują, został pokazany wierzchołek wieży na bagnach, w którym obecni są Pac i Man oraz ich obstawa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki