FANDOM

People Fisher King full

Alojzy – postać z przygody "Król Żebraków" do gry komputerowej "Wiedzmin"; pułkownik (dowódca) I pułku piechoty żebraków; prawa ręka Króla żebraków.

Do niego należy się zgłosić na początku gry po przepustkę do Króla, a następnie po przetransportowanie wiedźmina na bagna; brat Króla Rybaka; w trakcie zadania „Klejnot Neolemaku” zaprasza wiedźmina do chaty swego brata na brzegu i za pomocą klejnotu odprawiają na Geralcie rytuał przemieniający; początkowo zabawiają się jego kosztem, zmieniając go w prostytutkę, ale zaraz potem nadają mu wygląd bandyty Paca i Mana; można z nim zagrać w kościanego pokera wyłącznie w chacie Króla Rybaka; pojawia się następnie na wzgórzu, gdzie razem z bratem i Mistrzem Fechtunku tworzy Sztab Generalny u boku Króla Żebraków, organizując szturm na karczmę Paca i Mana; wiedźmin może dokonać małej zemsty na Alojzym za przemianę w prostytutkę, informując o tym wybryku Króla żebraków.

Występuje również w odcinku 5. machinimy Bukaj Ksum: Nemezis, gdzie razem z Królem Rybakiem pałaszuje obiad przy jego chatce i gra z nim w kościanego pokera. Zwraca mu uwagę, ku złości brata, że łódka została skradziona przez Aspera, Aspera Boguslavsky'ego i Laufesa. Głosu użyczył mu Aleksander Kędys.

Dane z dziennika

Alojzy jest pułkownikiem pierwszego oddziału żebraków w Wyzimie. Wydaje się być sympatyczny staruszkiem, choć swoją pracę wykonuje bardzo poważnie.

Alojzy okazał się bratem Króla Rybaka. W dodatku zna się na magii. Użył Klejnotu Noelemaku, aby zamienić mnie w bandytę. Ma specyficzne poczucie humoru.

Galeria