FANDOM

Alp – potwór występujący w grze Wiedźmin oraz Wiedźmin 3: Krew i Wino. Alpy to rodzaj tak zwanego wampira rozumnego. Zwykle przybiera postać urodziwej, ludzkiej kobiety. Podobnie jak mula oraz bruxa posiada inteligencję, obchodzi się łagodnie z ofiarami oraz może wychodzić na słońce. Poprzez wiele podobieństw pomiędzy tymi gatunkami często były one ze sobą mylone. Zazwyczaj ma rude, rzadziej czarne lub białe włosy. Potrafi przybrać postać jednakowo ludzką, jak i psa lub kota. Atakuje w nocy, a najsilniejsza jest podczas pełni księżyca. Wstrzykują ofierze usypiającą substancję, która powoduje koszmary, a sam wampir wysysa z niej w tym czasie krew, przez co zwane są czasem zmorą. Alp porusza się bezszelestnie i zwykle atakuje z zaskoczenia. Zdarza się, że uwodzą mężczyzn pod postacią kobiety, co przypomina trochę sukkuba. Żywią odrazę do młodych dziewic.

Wiedźmin

Alp występuje w postaci bladej, demonicznej kobiety. Za swe siedziby obiera głównie grobowce, jaskinie oraz opuszczone domostwa. Poruszając się bezszelestnie, stara się zajść swoją ofiarę od tyłu.

Wiedźmin 3: Krew i Wino

Alpy w Toussaint najczęściej są spotykane w starych ruinach i spustoszonych lasach, gdzie ryzyko ich wykrycia jest znacznie mniejsze. Niektóre Alpy żyją również wśród ludzi, kamuflując się zazwyczaj za pomocą magicznych maści. Często można je też spotkać w nocy pod postacią zakapturzonych kobiet. Są mniej niebezpieczne od brux, co nie znaczy, że są niegroźne. W walce są bardzo szybkie i wytrzymałe (nawet jak na wampira), zręcznie unikają ciosów, skaczą na dalekie odległości, potrafią stać się niewidzialne, wyssać krew przeciwnika, oraz powalić go za pomocą krzyku o wysokiej częstotliwości. Są podatne na znak Yrden, Czarną Krew, olej przeciw wampirom i Księżycowy Pył.

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

Wampir wyższy, nazywany też zmorą. Zazwyczaj występuje pod postacią ludzkiej kobiety – szczupłej i bladej. Żeruje w okolicach wiejskich. Aktywny jest tylko nocą, a atakuje podczas pełni księżyca. Wówczas to – pod postacią kota albo psa – porywa z obejść kury i mniejsze zwierzęta, takie jak jagniątka, albo prosięta. Zakrada się też do chałup, wysysając ze śpiących ludzi krew. Aby za wcześnie się nie obudzili, gryzie ich, jednocześnie wstrzykując usypiającą substancję, której ubocznym skutkiem są koszmarne sny i uczucie duszności.

Galeria