FANDOM

Opisy z książek i gier

Wiedźmin Edytuj

Na temat alpów krąży mnóstwo mitów i nieprawdziwych stwierdzeń. Ludzie utrzymują, że wampir ten potrafi zamienić się w czarnego psa lub jadowitą ropuchę. Mylą go z sukubem, przypisując mu rozwiązłość i skłonność do uwodzenia przystojnych młodzieńców. Podania mówią o urodzie alpów, ich pięknym i uwodzicielskim głosie tudzież o odrazie, jaką żywią wobec dziewic. Wiadomo ponad wszelką wątpliwość, że wampiry te poruszają się bezszelestnie i atakują znienacka, a ich ofiara rzadko ma szansę wydać choćby okrzyk przerażenia.

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Wyglądało jak bruxa, choć bruxą nie było...
— fragment rozmowy sołtysa wsi Sokołowo z wiedźminem.

Alp to wampir, z wyglądu przypominający bruxę. Przez niektórych zwany jest zmorą, a nazwa ta dobrze doń pasuje, albowiem jak zmora nawiedza ludzi. Występuje pod postacią kobiety, ale potrafią przybierać też kształty zwierząt. Alpy grasują zwykle w pobliżu wsi. Atakują nocą. Wielką aktywność wykazują w czasie pełni księżyca. Zdarza się, iż człek kładzie się spać, a rankiem znajdują go białego jak śnieg, bez kropli krwi w żyłach. Ślina alpa ma działanie usypiające i ściąga na śpiącego koszmary.

Kim jesteś? Myślę, że mulą albo alpem. Zwyczajny wampir nie wyszedłby na słońce.
Ostatnie życzenie

Z tego, co mi wiadomo, nie kaleczą też w tak straszny sposób alp, katakan, mula, bruxa ani nosferat. Dość brutalnie ze zwłokami ofiar obchodzą się natomiast fleder i ekimma.
Chrzest ognia

Nie dziwota, że nie słyszał kroków, tym, kto stanął tuż za jego ramieniem, był alp, wysoki, ciemnoskóry, o włosach białych jak śnieg i spiczastych uszach. Alpy poruszały się bez szelestu, nie można było ich usłyszeć.
Narrenturm

Więcej z Fandomu

Losowa wiki