Fandom

Wiedźmińska Wiki

Alvin

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Alvin w grze Wiedźmin
Nadchodzi Czas Białego Zimna i Białego Światła, Czas Szaleństwa i Czas Pogardy, Tedd Deireadh, Czas Końca. Świat umrze wśród mrozu, a odrodzi się wraz z nowym słońcem. Odrodzi się ze Starszej Krwi, z Hen Ichaer, z zasianego ziarna. Ziarna, które nie wykiełkuje, lecz wybuchnie plomieniem.
— Alvin do Geralta i Shani (Proroctwo Ithlinne)

Alvin - silne Źródło, sierota, jeden z głównych bohaterów gry Wiedźmin.

Pierwszy raz Alvina spotykamy, gdy jego opiekunka ginie na obrzeżach Wyzimy zabita przez barghesty. Po doznanym szoku dziecko wygłasza przepowiednię Itliny. Po długim przechodzeniu z rąk do rąk i kilkakrotnym porwaniu przez Salamandrę chłopiec pojawia się w wiosce Odmęty, gdzie zajmuje się nim Alina.

Po jej śmierci podąża za Geraltem. Wichry losu rzuciły go wprost w środek konfliktu politycznego. Chłopaka uwięziono w okupowanej przez elfy wiosce. W trakcie obławy wioski przez Zakon Płonącej Róży malec teleportuje się i słuch o nim ginie.

Dane z dziennika Edytuj

Chłopiec o imieniu Alvin cudem uszedł z życiem po ataku barghestów, w czasie którego zginęła jego przybrana matka. Na skutek szoku zaczął wieszczyć i wygłosił przepowiednię Itliny. Sądzę, że Alvin jest Źródłem - posiada zdolności magiczne, nad którymi nie panuje.

Alvin trafił pod opiekę Abigail, a wiedźma przekazała chłopca Wielebnemu. Kapłan wydał sierotę zbirom z Salamandry, którzy żądali, aby mieszkańcy Podgrodzia oddawali im dzieci. Zabiłem bandytów i uwolniłem Alvina.

Ścieżka Triss: Ponownie spotkałem Alvina, tym razem w Wyzimie. Triss i Shani chciały zaopiekować się malcem. Po namyśle oddałem go pod opiekę Triss.

Ścieżka Shani: Ponownie spotkałem Alvina, tym razem w Wyzimie. Triss i Shani chciały zaopiekować się malcem. Po namyśle oddałem go pod opiekę Shani.

Alvin zaginął, ale odnalazł się w wiosce Odmęty, gdzie przygarnęła go młoda para. Dzikie zdolności magiczne chłopca wciąż dają o sobie znać, lecz powinien je stłumić amulet, który przekazałem mu od Triss.

Malec najwyraźniej bardzo mnie polubił. Podczas pobytu w Odmętach wszędzie za mną chodził i zadawał mnóstwo pytań. Moje odpowiedzi wywarły na nim wielkie wrażenie. Sądzę, że Alvin potrafi podróżować w czasie i przestrzeni, chociaż nie kontroluje tych zdolności. Ujawniają się one głównie w stresowych sytuacjach.

Kiedy do Odmętów przybyły wojska Zakonu, Alvin stał się zakładnikiem elfów. Podczas walki, która wywiązała się później, chłopiec wpadł w panikę i zniknął dzięki swoim niezwykłym zdolnościom. Wciąż mam nadzieję, że jeszcze go spotkam.

CiekawostkiEdytuj

  • Ze względu na umiejętności i cechy charakterystyczne wyglądu można spekulować, że Alvin był spokrewniony z Ciri, potomkinią Muriel.
  • Nigdzie nie jest napisane, że Źródła to tylko Starsza Krew. Źródłem genu Hen Ichaer może być tylko kobieta, u której gen ten może się uaktywnić, lecz nie musi. Mężczyźni mogą być tylko "nosicielami" genu. Alvin jest Źródłem, jednak nie jest Hen Ichaer.

Spekulacje na temat AlvinaEdytuj

Istnieją liczne przesłanki wskazujące na to, że chłopiec przeniósł się w czasie, zmienił imię na Jakub de Aldesberg, przekształcając Zakon Białej Róży w Zakon Płonącej Róży i stając się jego Wielkim Mistrzem:

  • Wskazują na to wypowiedzi samego Wielkiego Mistrza, odzwierciedlające rady, które Geralt udzielał Alvinowi,
  • Jakub posiadał znoszony Amulet z Dwimerytu, bardzo podobny do tego który Geralt podarował Alvinowi jednakże ten należący do Jakuba był zbyt wyświechtany by mieć całkowitą pewność, że jest to ten sam amulet.
  • Kiedy Alvin wyraża chęć na zostanie wiedźminem, Geralt namawia go na zostanie rycerzem. Chłopak odpowiada, że zostanie wiedźmino-rycerzem. Po rozmowie z Zygfrydem dowiadujemy się, że nawet wiedźmini mogą wstąpić do zakonu.
  • Sam Geralt, wraz z Jaskrem, zastanawiali się czy Alvin to Jakub. Niestety oboje dochodzą do wniosku, że nigdy do końca nie będą mieć pewności.
  • W Odmętach bawiąc się w ,,Zabij Elfa" zawsze bawił się jako Wielki Mistrz
  • W Wiedźminie 2, w Bindudze spotykamy małego chłopca o imieniu Alvin. Jest to postać niepowiązana z żadnym zadaniem.
  • Ostatni raz w grze Alvin teleportuje się przez stres wywołany przez porwanie przez elfy, a potem próbę wyzwolenia zakładników (przez ludzi). Prawdopodobnie z tego powodu tak nienawidzi nieludzi.
  • W Akcie V, na cmentarzu na bagnach, Jakub de Aldersberg mówi Geraltowi, że są kwita, choć wiedźmin nie spotkał go wcześniej w grze.
  • Jeśli w Epilogu duszę jego oddamy Królowi Dzikiego Gonu, ten wyjawi nam to, że znaliśmy wcześniej de Aldersberga, tyle że pod innym imieniem.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki