Fandom

Wiedźmińska Wiki

Amavet

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Amavet - Jeden z tzw. "Trojaczków z Houtborga", co do których do końca nie było wiadomo, które są legalnymi dziećmi królowej Riannon i króla Goidemara, a które jest bękartem Falki Krwawej, demonicznej przywódczyni rebelii. Pierwsze podejrzenia o "skażoną krew" padły właśnie na Amaveta, albowiem pokazał się "niezwykłym" - zaczął mówić mając 9 miesięcy. Ale jego siostry Adela i Fiona szybko udowodniły ich własną "niezwykłość" i znowu ludzie gubili się w domysłach i plotkach.

Amavet wszystko zaczynał robić wcześniej, niż jego rówieśnicy. W wieku 12 lat uwiódł 16 letnią dwórkę swojej siostry, Fiony. Od tego wydarzenia polowanie i jazda konna spadły na dalsze miejsca na liście jego ulubionych rozrywek. Prawdę powiedziawszy, Amavet nie miał już czasu ani na łowy, ani na jazdę konną.

W wieku lat 17 stwierdził, że "te młode są płoche i nie umieją tego dobrze robić", po czym wdał się w romans ze starszą od siebie o 10 lat markizą Tvillą de Vintre. Skandal zażegnano, dyskretnie usuwając markizę - wraz z mężem - z dworu i ze stolicy, a król Goidemar odbył z synem długą rozmowę na temat cudzych żon i związanych z nimi niebezpieczeństw natury moralnej i nie tylko. Amavet posłusznie zwrócił swe afekty ku pannom stanu wolnego i wkrótce wielki skandal wywołał jego związek z młodą czarodziejką Iloną Laux-Antille, asystentką Tissai de Vries. Jeszcze większy skandal nastąpił, gdy Ilona Laux-Antille za pomocą wyjątkowo złośliwej magii zniszczyła nadzieje na planowane małżeństwo Amaveta z królewną Deirdre, córką króla Kaedwen. Ilona ukarana została aresztem domowym w Aretuzie, a Amaveta wysłano na prowincję, na długą inspekcję pogranicznych wojsk. Jednym z kresowych dowódców był hrabia Roger Kameny, mąż urodziwej Anny Kameny.

Dalszy ciąg łatwy jest do przewidzenia. Wściekle zazdrosny hrabia zorientował się, że nosi imponujące rogi, najął siepaczy i napadł Amaveta z zasadzki podczas polowania. Morderstwa dokonano w sposób wyjątkowo okrutny: duszonego arkanem królewicza hrabia Kameny kazał wykastrować, po czym własną ręką zadźgał nożem. Siepacze poprawili kilkunastoma pchnięciami myśliwskich rohatyn.

Pojmany i postawiony przed sądem hrabia zasłaniał się prastarym prawem, zezwalającym znieważonemu mężowi na obronę honoru. Skrytobójczy i okrutny mord uzasadniał tym, że jakoby Amavet wydrwił go i nie chciał stanąć do pojedynku. Król Goidemar był jednak tak rozwścieczony, że wywarł ostrą presję na sędziów i wyrok był drastycznie surowy. Po raz pierwszy od ponad stu lat zastosowano wobec skazanego arystokraty okrutną kaźń: hrabia został tak jak wszyscy jego siepacze poddany torturom i rozerwany końmi. Incydent ten bardzo poważnie wzburzył szlachtę temerską - nawet ci, którzy potępiali Rogera Kameny za mord, podnieśli wrzask z powodu takiego spostponowania utytułowanego szlachcica. Doszło nawet do próby rokoszu, który Goidemar krwawo stłumił z pomocą obcej interwencji - wojsk króla Liam z Cidaris. Ceną za pomoc była późniejsza dynastyczna koligacja - owdowiały Goidemar, choć miał duży wybór, poślubił Addę, córkę Liama.

Amavet jest pochowany w królewskiej krypcie w podziemiach dawnego zamku wyzimskiego.

Z niezalegalizowanego związku Amaveta z Anną Kameny urodziła się córka Muriel Piękna Łotrzyca oraz syn Crispin.

Amavet, Fiona i Adela. Cała trójka podobna, jak trzy wróble.
Chrzest ognia

– (...) Jakiś czas później Amavet wysmarował schody łojem, a pewna dama dworu, gdy wkładano jej rękę w łupki, wyjęczała coś o przeklętej krwi i pożegnała się z dworem.
Chrzest ognia

– (...) W rok później jej pseudobrat Amavet wdał się w romans z hrabiną Anną Kameny i został zamordowany przez siepaczy najętych przez hrabiego.
Chrzest ognia

– Nosicielem genu Lary był Amavet, a nasz eksperyment trwał. Bo Anna Kameny, przez którą stracili życie kochanek i mąż, będąc jeszcze w żałobie po obydwu powiła bliźnięta. Chłopca i dziewczynkę. Ojcem był niewątpliwie Amavet, bo dziewczynka była nosicielką genu. Otrzymała imię Muriel.
Chrzest ognia

Władcy Temerii historyczny herb władców Temerii historyczny herb następców tronu Temerii

poprzedni herb Temerii aktualny herb Temerii

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette

Więcej w Fandom

Losowa wiki