FANDOM

Amell - pasmo górskie oddzielające Królestwa Północy od Nilfgaardu. W jego skład wchodzą: góra Gorgona zwana Górą Diabła, a także przełęcz Theodula. W górach Amell znajdują się kopalnie jadeitu i jaspisu. Tam wydobywa się biały marmur, z którego wykonane są rzeźby elfów.

Przełęcze:

oraz prawdopodobnie:

- Tak, to prawda. Podbili Metinnę, Maecht, Nazair, Ebbing, wszystkie królestwa na południe od Gór Amell.
Krew elfów

Na Południu, hen za górami Amell, w Ebbing, w krainie zwanej Pereplutem, (...) koszmar senny gwałtownie zbudził nad ranem starego pustelnika Vysogotę.
Wieża Jaskółki

I ruszyliśmy na południe, ku Stokom, krainie położonej u podnóża Gór Amell.
Wieża Jaskółki

na południu i zagradzający szlak potężny, zębaty, jarzący się śniegami i lodowcami łańcuch górski. Góry Amell. I wznoszący się nawet ponad piłę Amellu groźnie majestatyczny, graniasty jak ostrze mizerykordii obelisk Gorgony, Góry Diabła.
Wieża Jaskółki

Riedbrune leży bowiem w wylocie przecinającej Góry Amell doliny Dol Newi, poprzez przełęcz Theodulę łączącej Stoki i Zarzecze z Mag Turga, Geso, Metinną i Maecht, krajami już od dawna podległymi nilfgaardzkiemu imperium.
Wieża Jaskółki

Na południu, coraz bliżej i coraz groźniej, wznosiły się góry Amell. I spiczasta iglica Gorgony, Góry Diabła, tonąca w chmurach szybko zasnuwających całe niebo.
Wieża Jaskółki

Na Południu, hen za górami Amell, w Metinnie, w krainie zwanej Stojeziory, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o pięćset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził rybaka Gostę.
Wieża Jaskółki

Dawniej kupce po jaszmę, po kamień zielony chodzili do Amellu, przez przełęcz, tamój kopalnie są. Tamój jaszmę dobywają.
Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

Jaszma to oczywiście jaspis, a zielony kamień to jadeit, z którego słyną kopalnie w Amell - ciągnął Korin. - A do Amell można dojść tylko przez Klamat, przez przełęcz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki