FANDOM

Amfisbena.jpg

Wizerunek amfisbeny w Grze Wyobraźni

Amfisbena — to ogromny wąż o dwóch głowach, po jednej na każdym końcu. Jego długość dochodzi nawet do 6 metrów. Jest jadowita i żyje na terenach podmokłych. Atakuje ptactwo, zwierzęta, a także ludzi.

- Nasze ostatnie spotkanie - rzekł Geralt - miało miejsce na dworze króla Idiego w Kovirze. Przyszedłem po zapłatę za zabicie amfisbeny, która terroryzowała okolicę.
Ostatnie życzenie

Bo my, ludzie byliśmy tu intruzami. Tą ziemią władały smoki, mantikory, gryfy i amfisbeny, wampiry, wilkołaki i strzygi, kikimory, chimery i latawce.(...)A przerazy, mantikory, amfisbeny? Siedzą w matecznikach i niedostępnych górach...
Ostatnie życzenie

Dlaczegóż to właśnie smoki awansowały u ciebie na czołowych wrogów ludzi? Dlaczego nie inne, stokroć groźniejsze stworzenia, te, które mają na sumieniu stokroć więcej ofiar niż smoki? Dlaczego nie hirikki, widłogony, mantikory, amfisbeny czy gryfy?
Miecz przeznaczenia

Dane z innych źródeł Edytuj

  • Gra Wyobraźni

Długi, kilkumetrowy wąż o dwóch głowach na końcach ciała. Jedna z tych głów posiada zęby jadowe. Amfisbeny żyją zwykle w wodach śródlądowych.

  • "Rękopis znaleziony w smoczej jaskini. Kompendium wiedzy o literaturze fantasy" Andrzeja Sapkowskiego

Amfisbena - jaszczur dwie głowy mający (na obu końcach ciała), stąd nazwa, znacząca po grecku "w obie strony", bowiem Amfisbena, jednym pyskiem za drugi się ułapiwszy, jako koło się toczyć może, wielce żwawo, w którą tylko stronę zechce. Jak pisze Lukan: et gravis in geminum vergens caput anphivena. Opisana także jest Amfisbena przez Pliniusza, który podkreśla jej wielkie walory lecznicze (jako amuletu lub talizmanu). Zwierzę heraldyczne; na tarczach herbowych bywają amfisbeny uskrzydlone i takie, które jedną z głów - przeważnie tylną - ptasią mają.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki