FANDOM

Anabelle – córka Wszerada, dawnego barona Velen. Występuje w Wiedźminie 3: Dziki Gon.

Przed akcją gry Edytuj

Mieszkała we Wrońcach, jednak w czasie III Wojny z Nilfgaardem przeniosła się na Wyspę Kłomnicę. Była zakochana w Grahamie, miejscowym rybaku z okolicznej wioski. Wszeradowi nie podobał się ten związek, więc zakazał im spotykania się, ze względu na stan majątkowy Grahama. W czasie wojny w Velen panował głód. Chłopi uznali, że na Kłomnicy posiadają liczne bogactwa, więc zaatakowali wyspę. W czasie ataku mag Aleksander kazał Anabelle wypić miksturę. Mikstura wprowadziła Anabelle w stan letargu. Po odzyskaniu przytomności Anabelle czuła jak zjadają ją myszy, ale nie mogła nic z tym zrobić. Po śmierci została przemieniona w Morową Dziewicę.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Geralta podczas zadania Mysia wieża udaje się na Kłomnicę, gdzie spotyka Anabelle. Wiedźmin może zdecydować czy uwolnić dziewczynę do świata, jako groźnego potwora, czy pozwolić jej odejść w spokoju.

Wpis z dziennika Edytuj

Zjawę ową napotkał Geralt w najwyższej komnacie nawiedzonej wieży na Kłomnicy. Wyznała mu, że za życia była córką lokalnego wielmoży. Gdy rozwścieczeni chłopi napadli na wieżę, dziewczyna, chcąc uniknąć zhańbienia z rąk rabusiów, zażyła magiczny eliksir, który wprowadził ją w letarg podobny do śmierci.

Gdy się ocknęła, leżała wśród ciał rodziny i służby, lecz wciąż nie mogła się ruszyć. Wtedy przyszła do niej śmierć – Anabelle została żywcem pożarta przez szczury, ucztujące na trupach poległych.

Od tamtej pory jej udręczony duch nie mógł znaleźć ukojenia. Geralt przypuszczał jednak, że ratunkiem dla dziewczyny i szansą na ściągnięcie klątwy z Kłomnicy mogła być siła prawdziwej miłości. Anabelle była bowiem zakochana z wzajemnością w prostym rybaku, Grahamie. Jeśli młodzieniec istotnie darzył ją szczerym uczuciem, mógłby wyzwolić ją spod mocy klątwy.

Jeśli Geralt zabierze szczątki Anabelle:

Geralt zgodził się zabrać szczątki dziewczyny do jej ukochanego, który miał wyprawić jej przyzwoity pochówek. Wiedźmin zakładał, że dzięki temu zły urok ciążący nad przeklętą wyspą zostanie zdjęty, a Anabelle zazna wreszcie spokoju.
Niestety, duch dziewczyny okazał się w istocie morową dziewicą, straszliwym upiorem śmierci i zarazy. Wywiódłszy wiedźmina w pole, zabił nieszczęsnego Grahama, a następnie uciekł, by karmić się ludzkim cierpieniem i zsyłać choroby.
Być może jemu to należy przypisać lokalną epidemię Plagi Catriony, która jakiś czas później spustoszyła królestwo Kerack, rozpoczynając de facto powolny upadek tego nadmorskiego kraiku.

Jeśli Geralt odrzuci prośbę Anabelle:

Być może w słowach dziewczyny było coś, co wzmogło czujność Geralta, a może to po prostu jego wiedźmiński instynkt ostrzegł go w porę, lecz dosłownie na moment przed tym, jak Anabelle ukazała swe prawdziwe oblicze, Geralt wiedział już, z kim tak naprawdę ma do czynienia. Duch okazał się w istocie morową dziewicą, straszliwym upiorem śmierci i zarazy.
Jaskier

Więcej z Fandomu

Losowa wiki