FANDOM

Anais La Valette [czyt. anais la walet] - córka Marii Luizy La Valette i Foltesta, króla Temerii. Siostra Bussy'iego i przyrodnia siostra Arjana oraz Addy Białej. Po zamachu na jej ojca i zagadkowej śmierci brata zostaje jedyną z ważniejszych pretendentów do tronu Temerii.

Nie występuje w Sadze, została wspomniana przez Andrzeja Sapkowskiego w opisie króla Foltesta zamieszczonym w spisie władców Temerii na dawnej oficjalnej stronie autora.

W grze Wiedźmin 2Edytuj

Po zagadkowej śmierci brata Anais zostaje uprowadzona przez nieznanego sprawcę.

Maria Luiza (lub Arjan) zwraca się do Radowida z prośbą o pomoc. Władca zgadza się, lecz po odkryciu, że za sprawą stoi Detmold okazuje się, że ma związane ręce. Jedynym ratunkiem dla przyszłej władczyni Temerii okazują się Vernon Roche i Geralt. A sama Anais staje się ważną kartą przetargową w spotkaniu w Loc Muinne.

Geralt pomaga Roche'owi znaleźć Anais (Zadanie:Kość z Kości)
Geralt pozwala Roche'owi by oddał Anais Radowidowi

Adda Biała nie żyje:
Radowid planuje ożenić się z Anais, gdy ta osiągnie odpowiedni wiek i tym samym połączyć dwa królestwa.
Adda Biała żyje:
Radowid obiecuje zaopiekować się Anais do czasu gdy dziewczynka nie osiągnie odpowiedniego wieku.

Geralt przekonuje Roche'a by oddał Anais Natalisowi.

Jan Natalis dalej pełni rolę interrexa, a Anais zostaje żywym symbolem zjednoczonej Temerii. Dziewczynka najprawdopodobniej zasiądzie na temerskim tronie po osiągnięciu odpowiedniego wieku.
Po oddaniu dziewczynki Natalisowi, ów żołnierz próbował uspokoić ją dając jej lalkę. Anais odmawia podarunku, żądając broni dzięki której mogłaby pomścić swojego ojca. Roche w odpowiedzi wręcza jej swój najlepszy sztylet obiecując, że gdy wróci, to nauczy ją samoobrony.

Geralt ratuje Triss Merigold (Zadanie:Gdzie jest Triss Merigold?)

Vernon zmuszony jest ratować Anais na własną rękę, co skutkuje ucieczką Detmolda i wyjęciem Roche'a spod prawa. Po namowie Triss, kapitan Niebieskich Pasów postanawia ukryć się wraz z córką Foltesta i oczekiwać na dogodniejsze dla ich obu czasy.

CiekawostkiEdytuj

  • Król Foltest i baronowa La Valette ukrywali z początku fakt, iż władca Temerii jest jej biologicznym ojcem.
  • Została uprowadzona przez ludzi hrabiego Maravela, który współpracuje z Nilfgaardem, a nastepnie przekazana Keadweńczykom (z polecenia Nilfgaardu).
  • Od początku Anais zachowuje się przyjaźnie w stosunku do ojca, tuż przed jego śmiercią nawet macha do niego.
  • Anais widziała morderstwo Foltesta, przez przypadek zauważyła je wyglądając zza rogu. Dzięki temu, mogłaby poręczyć za Geralta, o czym wspomina Baron Kimbolt w zadaniu Lilie i Żmije.
  • Najprawdopodobniej niezależnie od wyborów Geralta trafiła ostatecznie do Tretogoru pod opiekę Radowida i swojej przyrodniej siostry Addy Białej (o ile ta przeżyła), podczas gdy Vernon Roche wyruszył na front. Jej matka zamieszkała w Novigradzie , więc ona również mogła kontaktować się z córką.
  • Nie jest jednak wspominana w Wiedźminie 3.

Linki zewnętrzneEdytuj

Władcy Temerii Herb Temeria0a Herb Temeria0b

Herb Temeria0c Herb Temeria

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki