FANDOM

Geralt uspokoił się kilkoma oddechami, albowiem nagle pewna myśl wywołała u niego przyspieszone bicie serca i wzmożone wydzielanie adrenaliny. Za chwilę musiał zrobić następnych kilka oddechów, musiał nawet - niebywałe - skrytą pod stołem dłonią wykonać Znak. A rezultat - niebywałe - był żaden. Zrobiło mu się gorąco. I zimno. Bo strażnicy wepchnęli do izby Ciri.
Geralt podczas wizyty u Fulko.[źródło]

Angoulêmecintryjka z bogatego rodu, członkini hanzy Słowika, ujęta przez Fulko Artevelde i wykorzystana jako świadek koronny w śledztwie mającym przyczynić się do ujęcia Słowika.

Historia

Wyparto ją z rodziny, ponieważ była dzieckiem zrodzonym z mezaliansu i przekazano na wychowanie dalekim powinowatym, którzy zapewnili jej podstawowe wykształcenie.

Herb Kot Morski

Kot Morski
- herb rodowy matki Angoulême

Po wybuchu wojny z Nilfgaardem, w wieku 15 lat została oddana do przytułku, z którego uciekła w towarzystwie pięciu chłopaków i dziewczyny. Utworzyli hanzę. Schwytali ją knechci pana Fulka.

Podczas przesłuchania Angoulême spotkała Geralta, który w zamian za współpracę z Fulko, wymusił na prefekcie uwolnienie dziewczyny. Angoulême przyłączyła się do wiedźmińskiej kompanii i wraz z nimi wyruszyła na poszukiwanie Ciri.

Zginęła od rany zadanej sulicą w udo, broniąc Ciri w cytadeli Stygga.

Ciekawostki i inne informacje

  • Louis Antoine de Bourbon książę Angouleme (1775-1844), admirał i generał francuski, syn przedostatniego króla Francji Karola X. Dowodził interwencją zbrojną przeciw rewolucji w Hiszpanii w 1823 r.
  • Angouleme – miasto w zachodniej Francji (departament Charente, historyczna prowincja Angoumois), miejsce konwentów fanów i twórców komiksu. Najprawdopodobniej imię to AS zaczerpnął właśnie od miasta, ponieważ sam pisał o konwentach komiksowych w Angouleme w którymś z esejów w "Nowej Fantastyce"; Grzegorz Skrukwa.
  • Miała zwyczaj nazywać Milvę "ciotką", a Regisa "wujkiem".