FANDOM

People Celina full

Anna (właśc. Anya)- postać z przygody "W potrzasku" do gry Wiedźmin, wampirzyca i ukochana Andre.

Opis

Razem ze swoją młodszą, niedorozwiniętą siostrą Klarą przesiaduje w karczmie w opuszczonej wiosce. To z nią Geralt toczy pierwszy dialog w przygodzie, jednak ona nie ma zbyt wielkiej ochoty na konwersację i cały czas wykręca się, że nic nie wie, a dziwne słowa mówione przez siostrę każe brac za bełkot i nic więcej. Za dnia siostry śpią i nie są skłonne do rozmawiania z bohaterem. Po przeczytaniu książki "Księga dawnych bóstw" znalezionej w karczmie okaże się, że jej imię jest popularne w wielu krajach i znane w różnych dialektach, jednak zwrócenie jej na to uwagi nie wywoła satysfakcjonujących reakcji, podobnie jak przedstawienie jej informacji o Andre. Dopiero po odkryciu drogi do podziemnego skarbca tego budowniczego sprawi, że Anna będzie chciała towarzyszyc Geraltowi w trakcie podróży - razem z Klarą będzie siekała wrogów sztyletem. W trakcie drogi wojownika można nimi nastraszyc przywódcę trupy cyrkowej "Ghule w podziemiu", a w przypadku obrania drogi maga będą wspierały gracza radą w pozbywaniu się barier. Jeżeli Geralt nie wziął ich ze sobą, wówczas przyjdą one pózniej, tłumacząc Geraltowi, że nie wiedziały, czy można mu zaufac, dlatego nie mówiły mu nic o skrócie, jakim się tu znalazły. Niezależnie od tego dochodzi do spotkania Andre z Anną - okazuje się, że przed laty łączył ich płomienny romans. Zapada jednocześnie decyzja o wyłączeniu magicznych zapezbieczeń, uruchomionych przez Andre w celu przeciwstawienia się wyzyskującym wioskę wojskom temerskim. Geralt, Andre, Anna, Klara i drużyna uzbrojonych wieśniaków tworzą następnie delegację mającą przekonac dowódcę Temerczyków do opuszczenia wioski, jednak ten oblewa dwie siostry zapalającą miksturą, w wyniku czego obie giną w płomieniach, do ostatniej kropli krwi walcząc z oddziałami bezwzględnych żołnierzy. Na zakończenie przygody jeden z chłopów prosi Geralta o rozgłaszanie tej historii poza wioską uważając, że męstwo i poświęcenie Anny i Andre nie zasługuje na zapomnienie.

Drugie zakończenie przygody jest bardziej tragiczne: Geralt decyduje się na zabicie Anny i Klary. Karczmarka, oskarżając je o zmanipulowanie i uśmiercenie jej męża Ludwika, zaoferuje wiedzminowi 800 orenów za ubicie potworzyc. Po ostrej rozmowie z Anną i wybraniu agresywnej opcji dialogowej nastąpi walka z nimi: Klara padnie po kilku ciosach, lecz Anna jest bardzo wytrzymała i często zadaje Geraltowi paraliżujący ból, więc przydadzą się eliksiry regenerujące. W starciu z wampirzycami należy używac srebrnego miecza. Ze zwłok Anny będzie można wziąc m. in. rubin i 700 orenów. Po zejściu do podziemi upiór karczmarza wałęsający się przy wejściu zaatakuje Geralta dowiedziawszy się, że Biały Wilk zamordował niewinne kobiety - przedtem zdradzi mu, że zabili go temerscy wojacy po tym, jak pod grozbą poderżnięcia gardła Annie przekazał im klucz do tuneli. Także Andre na wieśc o jej zgonie straci sens życia i mimo wyrażenia ukrywanej pogardy dla Geralta pozwoli jemu i dowódcy żołnierzy na otworzenie skrzyń ze skarbem, a przygoda zakończy się śmiercią samego Geralta w walce z duchem karczmarza, który objawi się po otworzeniu skrzyń.

Dane z dziennika

Anna jest młodą, ładną dziewczyną, którą spotkałem w wiejskiej karczmie. Zachowuje się dziwnie, jest czymś przerażona, i nie mówi wszystkiego o sobie.

Anna to wampirzyca i dlatego tak dziwnie zachowywała się na mój widok – bała się tego, że potraktuję ją jak potwora i zabiję.

Anna nie miała nic wspólnego ze śmiercią karczmarza. Cieszę się z tego powodu. Pozory czasem mylą.

Anna bardzo interesuje się miejscem pobytu Andre – jeszcze nie wiem dlaczego.

Anna i Andre byli parą, kiedyś, wiele, wiele lat temu. Teraz on się zestarzał a ona nadal jest piękna i młoda. Pomimo upływu lat, oboje pamiętają uczucie, które ich łączyło...A może nadal łączy...?

Anna zginęła, walcząc bez strachu z całym oddziałem temerskiego wojska. Zachowam ją na długo w pamięci.

W przypadku zabicia Anny przez Geralta: Okazało się, że Anna była wampirzycą i musiałem ją zabić. Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to ona była odpowiedzialna za śmierć karczmarza.

Ciekawostki

  • Anna i Klara są na początku gry oznaczone statusem niebieskim (neutralnym), co pozwala na zabicie ich już na początku gry.
  • Geralt i tak otrzyma nagrodę w zadaniu "Wampiry w karczmie", jeśli zabił wampirzyce przed jego rozpoczęciem.
  • Głosu użyczyła jej Magdalena Pióro.

Galeria