FANDOM

Antykwariusz – krasnoludzki mędrzec i sprzedawca książek, prowadzący swój interes na placu targowym Wyzimy Klasztornej (tam, gdzie jest posąg Węża Eskulapa) w rozdziale II i III.

Opis

W odróżnieniu od pozostałych kupców przybywa na targ w nieco późniejszych godzinach. Będzie lekko poirytowany, jeżeli Geralt zwróci mu uwagę "Rzadko widuję krasnoludzkich mędrców". Jego reakcją będzie "A ja rzadko widuję wiedźminów, ale tak się nie gapię". Jest oznaczony statusem niebieskim (tzn. statusem neutralnym). W zadaniu "Tajemnicza wieża" można go opcjonalnie spytac o książki "Brama Tajemnic" i "Ain Soph Aur" - wówczas poleci poszukac tych ksiąg u Golana Vivaldiego.

Towar, którym handluje, to książki dodające wpisy w glosariuszu i bestiariuszu oraz kilka dzieł o roślinach: Historia najnowsza, Historia Świata, Monstrum albo wiedźmina opisanie, Bajki i klechdy, Koniunkcja sfer, Przepowiednia Itliny, Zaproszenie do magii, Podstawy alchemii, Przeciw nieludziom, Księga zwierząt, O roślinach polnych, Zerrikańska alchemia, Potwory bagienne, Księga Trwogi i obrzydzenia (tom I), Historia Lary Dorren i Cregana z Lod, Dar Lary, Transmutacje i metamorfozy, Kulty i religie Nordlingów, Zerrikańskie owady i inne plugastwa, Ożywienie nieożywionego, "Droga, z której się nie wraca", Medycyna sądowa, Smoczy sen, Feainnewedd, O roślinach podziemnych, Mała księga minerałów, O roślinach rytualnych, O roślinach bagiennych, "Upiory, potępieńcy i widma", Ornitoreptyle, O przekleństwach i przeklętych, Księga Trwogi i obrzydzenia (tom II).

Ciekawostki

  • Po zainstalowaniu modyfikacji autorstwa Adama Dukszto dodającej do gry eliksir Żbik można u niego kupic receptę na tę miksturę.

Galeria