Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ard Gaeth

3738stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ard Gaeth – Wrota Światów. Utrzymujące się stale wrota między światami, którymi Aen Elle ewakuowały się do świata Króla Olch. Według Avallac'ha zamiarem Aen Elle było otwarcie tych wrót ponownie, w celu ratowania Aen Seidhe i ludzi. Aby to osiągnać, potrzebowali potomka Ciri.

Dane z książek Sapkowskiego: Edytuj

– Krótko mówiąc – podjął Avallac'h – idzie o możliwość przemieszczania między światami nie tylko siebie, swej własnej niewiele wszak znaczącej osoby. Rzecz w otwarciu Ard Gaeth, wielkich i stałych Wrót, przez które przeszliby wszyscy. Przed Koniunkcją udawało nam się to, chcemy to osiągnąć i teraz.
Pani Jeziora

Król Olch jest stary. Ale Lis z Krogulcem nie mogą zdobyć władzy nad Ard Gaeth, Wrotami Światów. Raz już zdobyli. Raz już utracili. Teraz nie mogą nic więcej, jak tylko błąkać się, błądzić wśród światów małymi kroczkami, sami, jak widma, bezsilnie. Lis do Tir ná Béa Arainne, Krogulec i jego jeźdźcy po Spirali. Dalej nie mogą, nie mają sił. Dlatego marzą im się Ard Gaeth i władza. Pokażemy ci, w jaki sposób oni już raz wykorzystali taką władzę.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki