FANDOM

Ten artykuł dotyczy nilfgaardzkiego diuka. Inne znaczenia tego słowa

Ardal aep Dahynilfgaardzki diuk, wielki kanclerz.

Historia Edytuj

Należał do wiernych stronników cesarza Fergusa var Emreis. Po jego obaleniu i zamordowaniu przez Uzurpatora, ukrywał przez pierwsze tygodnie w swoim pałacu syna obalonego cesarza, Emhyra var Emreis, któremu później pomógł bezpiecznie opuścić granice cesarstwa.

Działalność w opozycji Edytuj

Był jednym z przywódców opozycji dążącej do obalenia uzurpatora i osadzenia na tronie prawowitego cesarza Emhyra. Liczył że uda się nim łatwo sterować i prawdziwa władza będzie należeć do niego. Liczył też na to że Emhyr poślubi jego córkę, Eilan, w zamian za jego zasługi. W obu przypadkach mocno się przeliczył.

Przewrót Edytuj

W czasie przewrotu z jego willi wierne Emhyrowi oddziały uderzyły na pałac uzurpatora. Po wstąpieniu na tron, Emhyr szybko pokazał, że nie będzie niczyją marionetką. Ci, co próbowali go do czegoś zmusić wbrew jego woli, szybko trafili na szafot. Ardal musiał się się pożegnać z ambicją władania cesarstwem zza pleców Emhyra. Ciągle liczył jednak że Emhyr poślubi jego córkę.

II Wojna Północna Edytuj

W czasie II Wojny Północnej dowodził Grupą „Armii Wschód”. Emhyr odtrącił jego córkę na rzecz ślubu z fałszywą Ciri. Z tego powodu, razem z innymi arystokratami z Nilfgaardu (Joachimem de Wett, hrabią d'Arvy i hrabią Broinne), a także ze Stefanem Skellenem, zawiązał spisek mający na celu usunięcie Emhyra i osadzenie na tronie cesarskim Morvrana Voorhisa. Emhyr dowiedział się o spisku za sprawą zdrajcy Berengara Leuvaardena.

Śmierć Edytuj

Otruty tuż przed bitwą pod Aldersbergiem, nie wiadomo czy na rozkaz cesarza czy też popełnił samobójstwo chcąc uniknąć upokarzającej śmierci zdrajców.

Ciekawostki Edytuj

  • Pochodzenie imienia Ardal: celtyckie.