Fandom

Wiedźmińska Wiki

Arjan La Valette

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Arjan La Valette - postać występująca jedynie w grze komputerowej Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Bardzo honorowy i porywczy temerski szlachcic, syn Marii Luizy La Valette i Starego Barona La Valette, przyrodni brat Anais i Bussy'iego. Dziedzic rodu La Valette.

Historia Edytuj

Arjan La Valette jest jednym synem starego barona La Valetta oraz jego żony Marii Luizy La Valette. Wychowywany w starym potężnym rodzie, wyrósł na bardzo honorowego, ale również porywczego.

Kiedy jego matka baronowa La Valette wdała się w romans z królem Foltestem, na świat przyszło przyrodnie rodzeństwo Arjana Anais i Bussy.

Po pewnym czasie Foltest i Luiza pokłócili się ze sobą, na światło dzienne wyszło, że dzieci Luizy nie są dziećmi starego barona, lecz bękartami Foltesta, sam król zaś wyrzekł się wszystkiego. Doprowadziło to do ciągłości wydarzeń. Baronowa zaczęła obawiać się o los swych dzieci i uległa podszeptom ambitniejszych grup szlacheckich, którzy pod pretekstem pomocy i ochrony jej dzieci, chcieli wymusić na królu ustępstwa i przywileje. Sam Arjan poparł zryw przeciwko królowi, gdyż jego matkę potraktowano jak ladacznicę, a honor rodu La Valettów został nadszarpnięty.

Wkrótce La Valettowie ogłosili niezależność od korony temerskiej, czym rozpoczęła się wojna domowa. Jego upór w kontynuacji walki był bezowocny. Po miesiącu walk wojska La Valettów i rebeliantów zostały uwięzione przez przerażające armie Temerii w twierdzy La Valettów, rozpoczynając oblężenie zamku.

Losy Arjana Edytuj

W czasie ataku na twierdzę król Arjan dowodził obroną murów. Na mury ruszyli również żołnierze temerscy z królem na czele oraz jego obrońcą Wiedźminem Geraltem z Rivii. Kiedy król i Arjan trafiają na siebie, szlachcic nie chce poddać zamku, wobec czego król wysyła wiedźmina, aby rozwiązał sprawę.

Geralt zabija Arjana: Edytuj

Geralt, stwierdziwszy, że młokosowi nie sposób przemówić do rozsądku, decyduje się go zabić:

  • Rola mężczyzny w historii kończy się. Pod koniec obławy Foltest jest poirytowany obrotem spraw. A Maria Luiza jest zrozpaczona śmiercią syna.

Geralt nie zabija Arjana: Edytuj

Wiedźminowi udaje się przemówić do rozsądku młokosa, więc ten decyduje się skapitulować, aby ocalić życie swych ludzi:

  • W czasie ucieczki Geralt natrafia na niego, gdy ten próbuje uciec po serii przesłuchań. Po krótkiej wymianie zdań, Arjan obiecuje pomóc w ucieczce w zamian za asystę do składziku z oliwą. Po dotarciu w wyznaczone miejsce Arjan pokazuje wiedźminowi tajemne przejście, a sam podpala zamek. W Loc Muine Geralt spotyka Arjana ponownie, gdy szlachcic postanawia odszukać porwaną siostrę.

Ciekawostki:Edytuj

  • Arjan nieświadomie pomógł w zabójstwie Foltesta - przed oblężeniem zamku La Valette uratował pobitego przez Scoia'tael ślepego kapłana, który naprawdę był Lethem w przebraniu - i odeskortował do świątyni.
  • Jeśli pomożemy uciec Arjanowi z więzienia, Geralt otrzymuje umiejętność mocne plecy (bohater jest wstanie nosić więcej ekwipunku). Jest to jedyny moment w grze kiedy można zdobyć taką umiejętność.
  • Arjan szczerze nienawidzi Foltesta za upokorzenie jego matki. Zanim Geralt sprostował, że to nie on zabił króla. Arjan przyznaje, że chętnie zabiłby monarchę własnoręcznie.
  • Vernon Roche określa Arjana jako jednego z ostatnich przedstawicieli "wymierającego gatunku Baronów".
  • Arjan ma wytatuowany herb La Valettów na lewej piersi.
  • Arjan nie zostaje wspomniany w cyklu wiedźmińskim, wiadomo tylko że Foltest miał romans z jego matką.
  • W sali tortur zamku La Valettów można odnaleźć zeznanie przygotowane dla Arjana, w którym miałby przyznać się, zapewne po torturach, do bycia ojcem Anais i Bussy'ego. Niezależnie od ścieżki wybranej w lochach Arjan nie podpisuje dokumentu.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki