FANDOM

Artaud Terranova – potężny czarodziej, członek Kapituły Czarodziejów, weteran spod Sodden, członek konspiracji Vilgefortza.

Wygląd i charakter Edytuj

Terranova nie dbał o swój wygląd. Był otyły, niechlujny, miał nieświeży oddech, często nadużywał gościnności. Starał się zachowywać przyzwoicie (m.in. przy stole), ale nie zawsze mu to wychodziło.

Historia Edytuj

Znał Lydię van Bredevoort. Nie wiadomo kiedy dołączył do Kapituły. Możliwe, że wcześniej znał Yennefer.

Bitwa o Wzgórze Sodden Edytuj

Był jednym z 22 czarodziejów biorących udział w walkach o Wzgórze Sodden. Po bitwie nastąpiły zmiany w składzie Rady i Kapituły, lecz nie wiadomo kiedy dołączył Terranova.

Spotkanie członków Kapituły Edytuj

Wraz z Tissaią de Vries został wysłany przez Hena Gedymdeitha i Enid Findabair do siedziby Vilgefortza. Terranova nie wiedział jeszcze o jego planie, był przeciwko bezczynności i prześladowaniom elfów w Aedirn i Kaedwen, nie chciał też doprowadzić do wojny. Chciał, aby Kapituła zajęła jednomyślne stanowisko. Zgodził się na pomysł Vilgefortza o zwołaniu zjazdu czarodziejów.

Zdrada, przewrót na Thanedd Edytuj

Po spotkaniu Kapituły i przed zjazdem czarodziejów wraz z Fercartem z Cidaris i Franceską Findabair dołączył do konspiracji przygotowanej przez Vilgefortza. Miała ona celu zmniejszenie wpływów czarodziejów w Królestwach Północy, co umożliwiłoby Nilfgaardowi łatwiejszy podbój tych ziem. Według Filippy Eilhart to Vilgefortz z Terranovą i Fercartem mieli rządzić prowincjami powstałymi w miejscu podbitych przez Nilfgaard królestw.

W nocy z 1 na 2 lipca najprawdopodobniej wyciągnięty siłą z pokoju został zakuty w kajdany z dwimerytu przez Keirę Metz i agentów Dijkstry. Później przetransportowano go do Garstangu, gdzie uwolniła go Tissaia de Vries. Podczas krótkiego starcia Terranova zemścił się na Metz wyrzucając ją przez okno. Po wyjściu z pałacu prawdopodobnie poszedł szukać Ciri. Gdy ją znalazł pragnął sam ją oddać cesarzowi. Plan udaremniła mu Filippa Eilhart oślepiając go. Następnie Geralt zadał mu śmiertelny cios.

Ciekawostki Edytuj

  • Vilgefortz przed Wieżą Mewy uznał śmierć Terranovy za „drobiazg” i „fakt bez znaczenia”.