FANDOM

Artefakt Lydii van Bredevoort – bliżej nieokreślony, magiczny przedmiot, który oszpecił asystentkę i sekretarkę Vilgefortza i uśmiercił trzech czarodziejów.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy artefaktu są nie znane. Prawdopodobnie został zniszczony.

Nazwa Edytuj

Jego nazwa nie pojawia się w żadnym źródle. Do zdefiniowania, nazwano go na cześć jego jedynej znanej z imienia ofiary.

Przed czterema laty, na polecenie Vilgefortza, jej mistrza, Lydia wzięła udział w badaniach nad właściwościami artefaktu odnalezionego wśród wykopalisk starożytnej nekropolii. Artefakt okazał się obłożony potężną klątwą. Uaktywnił się tylko raz. Z pięciu uczestniczących w eksperymencie czarodziejów trzech zginęło na miejscu. Czwarty stracił oczy, obie ręce i oszalał. Lydia wywinęła się z poparzeniami, zmasakrowaną żuchwą i mutacją krtani i gardła, skutecznie jak do tej pory opierającą się próbom regeneracji.

Krew elfów

Poznał ją po włosach i po jedwabnej sukni. Z twarzy nie rozpoznałby jej, bo to już nie była twarz. Była to ohydna, makabryczna trupia maska, błyszcząca odsłonięta aż do połowy policzków zębami i zniekształconą, zapadniętą, źle pozrastaną kością żuchwy.

- Zakryjcie ją - powiedziała głucho Sabrina Glevissig. - Gdy skonała, rozwiała się iluzja... Cholera, zakryjcie ją czymś!

Czas pogardy