Fandom

Wiedźmińska Wiki

Artefakt Lydii van Bredevoort

3899stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Artefakt Lydii van Bredevoort - bliżej nieokreślony, magiczny przedmiot, który oszpecił asystentkę i sekretarkę, Vilgefortza i uśmiercił trzech czarodziejów.

Nie wiadomo czym konkretnie był ten artefakt.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Przed czterema laty, na polecenie Vilgefortza, jej mistrza, Lydia wzięła udział w badaniach nad właściwościami artefaktu odnalezionego wśród wykopalisk starożytnej nekropolii. Artefakt okazał się obłożony potężną klątwą. Uaktywnił się tylko raz. Z pięciu uczestniczących w eksperymencie czarodziejów trzech zginęło na miejscu. Czwarty stracił oczy, obie ręce i oszalał. Lydia wywinęła się z poparzeniami, zmasakrowaną żuchwą i mutacją krtani i gardła, skutecznie jak do tej pory opierającą się próbom regeneracji.
Krew elfów

Poznał ją po włosach i po jedwabnej sukni. Z twarzy nie rozpoznałby jej, bo to już nie była twarz. Była to ohydna, makabryczna trupia maska, błyszcząca odsłonięta aż do połowy policzków zębami i zniekształconą, zapadniętą, źle pozrastaną kością żuchwy.
- Zakryjcie ją - powiedziała głucho Sabrina Glevissig. - Gdy skonała, rozwiała się iluzja... Cholera, zakryjcie ją czymś!

Czas pogardy

Dalsze losyEdytuj

Dalsze losy artefaktu są nie znane. Prawdopodobnie został zniszczony.

NazwaEdytuj

Jego nazwa nie pojawia się w żadnym źródle. Do zdefiniowania, nazwano go na cześć jego jedynej znanej z imienia ofiary.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki