FANDOM

Skończywszy przemowę, Assire pochyliła się, jakby dotykała czegoś, co nie mieściło się w projekcji. Triss zdawało się, że słyszy miauczenie.
– Ona ma jeszcze kota – szepnęła Keira Metz. – Założę się, że czarnego...
Keira Metz o Merlinie[źródło]

Assire var Anahid – nilfgaardzka czarodziejka. Oficjalnie pochodzi z Vicovaro, członkini Loży. Siostra Evivy, krewna Cahira.

Wygląd

Assire miała bladą twarz i nieładną cerę, nijakie oczy, wąskie, sinawe usta, lekko haczykowaty nos, ciemne, nieświeżo wyglądające włosy, połamane, nierówne paznokcie i szczupłe, poznaczone żółtymi plamami dłonie.

Na pierwszym spotkaniu Loży nosiła stożkowaty, wymięty kapelusz, czarną, luźną szatę ze srebrnym półksiężycem w kręgu gwiazd na ramieniu. Była to jedyna ozdoba.

W późniejszym czasie zmieniła kolor włosów oraz styl ubierania się.

Historia

Zasiadała w Loży wraz z inną przedstawicielką tego kraju, Fringillią Vigo. Wykorzystywała Carthię van Canten, kochankę szefa wywiadu wojskowego Nilfgaardu Vattiera de Rideaux, jako informatorkę. Wiedziała dzięki temu o działaniach wojennych oraz planowanych przez cesarza Emhyra i Vattiera operacjach.

Śmierć (tylko w grze Wiedźmin 2)

W scence otwierającej akt III Assire pomogła Nilfgaardczykom zdekompresować zaklętą w figurkę Triss Merigold. Zaraz później została pchnięta sztyletem i zrzucona z podestu przez ambasadora Nilfgaardu, Shilarda Fitz-Oesterlena.

Jej śmierć wywołała wiele kontrowersji w Nilfgaardzie, później ogłoszono ją świętą.

Ciekawostki

  • Portrety czarodziejek w Nilfgaardzie niszczono bardzo pilnie i starannie, dlatego magowie w przyszłości nie wiedzą jak wyglądała Assire,
  • Miała kota o imieniu Merlin,
  • Jej siostrą była Eviva, babka Cahira i matka Mawr,
  • Assire pochodziła, podobnie jak jej siostra, z Północy.

Galeria