Fandom

Wiedźmińska Wiki

Assire var Anahid

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Assire var Anahid - pochodzącą z Vicovaro nilfgaardzka czarodziejka, krewna Cahira Mawr Dyffryn aep Ceallacha.

Zasiadała w Loży wraz z inną przedstawicielką tego kraju, Fringillią Vigo. Wykorzystywała Carthię van Canten, kochankę szefa wywiadu wojskowego Nilfgaardu Vattiera de Rideaux, jako informatorkę. Wiedziała dzięki temu o działaniach wojennych oraz planowanych przez cesarza Emhyra i Vattiera operacjach. Assire podczas pierwszego spotkania z czarodziejkami z północy czuła się zakłopotana i spięta. Jako, że pochodzi z Nilfgaardu, miała bardzo ubogą garderobę, co ją irytowało. W późniejszym czasie zmieniła kolor włosów oraz styl ubierania się.

Śmierć (tylko w grze Wiedźmin 2) Edytuj

W scence otwierającej akt III Assire pomogła Nilfgaardczykom zdekompresować zaklętą w figurkę Triss Merigold. Zaraz później została pchnięta sztyletem i zrzucona z podestu przez ambasadora Nilfgaardu, Shilarda Fitz-Oesterlena. Jej śmierć wywołała wiele kontrowersji w Nilfgaardzie, później ogłoszono ją świętą.

Kobieta z projekcji miała bladą twarz o nieładnej cerze, nijakie, pozbawione wyrazu oczy, wąskie sinawe usta i lekko haczykowaty nos. Nosiła dziwaczny, stożkowaty, nieco wymięty kapelusz. Spod miękkiego ronda spadały ciemne, niezbyt świeżo wyglądające włosy. Wrażenie nieatrakcyjności i zaniedbania dopełniała czarna, luźna i niekształtna szata, obszyta na ramieniu wystrzępioną srebrną nitką. Haft przedstawiał półksiężyc w kręgu gwiazd. Była to jedyna noszona przez nilfgaardzką czarodziejkę ozdoba.
– Czcigodna pani Assire – powiedziała. – (...) Cieszymy się ogromnie, że zgodziłaś się przyjąć nasze zaproszenie.
– Zrobiłam to z ciekawości – powiedziała nieoczekiwanie miłym i melodyjnym głosem czarodziejka z Nilfgaardu, odruchowo poprawiając kapelusz. Dłoń miała szczupłą, poznaczoną żółtymi plamami, paznokcie połamane i nierówne, ewidentnie obgryzione.

Chrzest ognia

I wreszcie Assire var Anahid z Vicovaro w Cesarstwie Nilfgaardu. A teraz...
Chrzest ognia

Skończywszy przemowę, Assire pochyliła się, jakby dotykała czegoś, co nie mieściło się w projekcji. Triss zdawało się, że słyszy miauczenie.
Ona ma jeszcze kota – szepnęła Keira Metz. – Założę się, że czarnego...

Chrzest ognia

– Prawda – powiedziała ściszonym głosem Assire – Ceallach odwiedził mnie, zrozpaczony, prosił o pomoc, o wstawiennictwo, o ratunek dla syna (...). Do kogo miał się zwrócić, jeśli nie do powinowatej? Mawr, małżonka Ceallacha, matka Cahira, to moja siostrzenica, najmłodsza córka mojej rodzonej siostry.
Chrzest ognia

Ciekawostki Edytuj

  • Portrety czarodziejek w Nilfgaardzie niszczono bardzo pilnie i starannie, dlatego magowie w przyszłości nie wiedzą jak wyglądała Assire.
  • Miała kota o imieniu Merlin.
  • Assire odczarowuje Triss rzucając tylko zaklęcie, Francesca Findabair potrzebowała świec i pentagramu do odczarowania Yennefer oraz mocno się przy tym namęczyła. Wynika z tego, że Assire musiała by mieć zdolności dorównujące o ile nie przewyższające Tissai de Vries.
  • Na zdziwienie Shilarda, że Assire nie potrzebuje żadnych pomocy (świec czy pentagramów) odpowiedziała, że on najwyraźniej nie zna się na magii.
  • Jej siostrą była Eviva, babka Cahira i matka Mawr.
  • Assire pochodziła - podobniej jak jej siostra - z Północy.

GrafikaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki