FANDOM

Auberon Muircetach zwany Królem Olch – król Aen Elle, władca Tir ná Lia. Miał zostać ojcem dziecka Ciri. Były z tym pewne kłopoty, albowiem jako elf, nie widział w niej niczego atrakcyjnego, a jedynie ludzką kobietę mającą zostać wykorzystana do przekazania genu. Nie zdołał spłodzić z nią dziecka, które miało stać się władcą połowy, czy też całego, świata. Złośliwi mówią, że to przez jego wiek - Auberon liczył sobie wtedy ponad sześćset pięćdziesiąt lat. Umiera, otruty przez Eredina Bréacc Glas.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

W trzeciej części gry moment jego otrucia przez Eredina jest widoczny podczas wizji zesłanej na Geralta, Ciri, Avallac'ha i Ge'elsa przez śniączkę Corine Tilly w trakcie zadania "Przez czas i przestrzeń". Siedząc na tronie wypija płyn, do którego dolano truciznę i upuszcza naczynie na podłogę. Następnie podnosi je Eredin, mówiąc "Umarł król, niech żyje król". Nie widać w pełni twarzy Króla Olch, ujrzeć można jedynie żółte oczy i ciemnobrązowe włosy (choć według powieści powinny być popielate).

Ciekawostki

  • Auberon był elfim Wiedzącym.
  • Postać Króla Olch została zaczerpnięta przez Andrzeja Sapkowskiego z ballady W. Goethego o tej samej nazwie. Podobnie, jak Król Olch Goethego, Auberon również jest nieprzyjemny, zły i wyrachowany, lecz u Sapkowskiego został pokazany z nieco bardziej fizjologicznej strony.
  • Imię "Auberon" prawdopodobnie jest nawiązaniem do Oberona - króla elfów, będącego postacią ze sztuki "Sen nocy letniej", autorstwa Williama Shakespeare'a. Sam Shakespeare, natomiast zaczerpnął imię postaci z XIII-wiecznej francuskiej chanson de geste pod tytułem "Huon z Bordeaux", w której występuje król elfów o tym imieniu. Użycie francuskojęzycznej wersji imienia przez Sapkowskiego może sugerować znajomość tego faktu. Szekspirowski Oberon również charakteryzuje się wyrachowaniem oraz skłonnościami do intryg i manipulacji - zarówno wobec elfów, jak i ludzi.
  • Według słów Geralta tylko elfia młodzież może mieć dzieci (Krew elfów), a Król Olch liczył sobie znacznie więcej. Możliwe, że w tym świecie / wymiarze, elfy mogą mieć dzieci w starszym wieku.