Fandom

Wiedźmińska Wiki

Avallac'h

3738stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze21 Share

Avallac'h - właściwie Crevan (ze Starszej Mowy - "lis") Espane aep Caomhan Macha, aliasu Avallac'h używa dla wygody. Jest Wiedzącym, który podróżuje między światami. Naukowiec Tir na Lia. Pojawia się w Tir ná Béa Arainne, gdzie Geralt spotyka go malującego naskalny malunek, mający imitować prehistoryczne malowidło wykonane przez pierwotnych ludzi. W rzeczywistości miało to za zadanie uchronić przed zburzeniem przez ludzi ściany ukrywającej Tir ná Béa Arainne. Jako pierwszy powitał Ciri po przybyciu do Tor Zireael. Przez jednorożce nazywany Lisem. Razem z Krogulcem był faktycznym władcą Tir na Lia. Kochał Larę Dorren, najpewniej to on był elfem, z którym Lara miała mieć specjalne dziecko.

(...) wysoki jasnowłosy elf ubrany w przybrudzoną farbą opończę.
Wieża Jaskółki

– (...) Ja już podpisałem malowidło. O, tutaj.
– To nie jest ważka?
– Nie. To ideogram oznaczający moje imię. Nazywam się Crevan Espane aep Caomhan Macha. Dla wygody używam aliasu Avallac'h i tak też możesz zwracać się do mnie.

Wieża Jaskółki

– (...) Ja, drogi Geralcie, umiem sporo i wiem sporo. Wskazuje zresztą na to mój, jak to powiedzielibyście wy, ludzie, tytuł naukowy. W pełnym brzmieniu: Aen Saeyheme.
Wieża Jaskółki

Potem odwrócił się, a na jego trójkątnej twarzy zjawił się znowu zwykły, lekko drwiący uśmiech.
Wieża Jaskółki

Byli jednakowego wzrostu, to znaczy niezwykle wysocy. Ale twarz Avallac'ha była łagodna, a twarz czarnowłosego przywodziła na myśl drapieżnego ptaka. Jasny i czarny, pomyślała. Dobry i zły. Światło i mrok.
Pani Jeziora

Twój przodek ukradł mi moją miłość, zabrał mi ją, samolubnie i argoncko zabrał mi Larę. Ale tobie, godna jego córko, nie pozwolę odebrać sobie pamięci o niej.
Pani Jeziora

Król Olch jest stary. Ale Lis z Krogulcem nie mogą zdobyć władzy nad Ard Gaeth, Wrotami Światów. Raz już zdobyli. Raz już utracili. Teraz nie mogą nic więcej, jak tylko błąkać się, błądzić wśród światów małymi kroczkami, sami, jak widma, bezsilnie. Lis do Tir ná Béa Arainne, Krogulec i jego jeźdźcy po Spirali. Dalej nie mogą, nie mają sił. Dlatego marzą im się Ard Gaeth i władza.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

Pochodzenie imienia Crevan: celtyckie.

Galeria Edytuj

Avallac h by canisanthus-d9b3bqt Fotor.jpg

Więcej w Fandom

Losowa wiki