FANDOM

Avallac'h, właściwie Crevan (st. lis) Espane aep Caomhan Machaelf Aen Elle, wiedzący podróżujący między światami.

Historia Edytuj

Saga o wiedźminie Edytuj

Naukowiec Tir na Lia. Pojawia się w Tir ná Béa Arainne, gdzie Geralt spotyka go malującego naskalny malunek, mający imitować prehistoryczne malowidło wykonane przez pierwotnych ludzi. W rzeczywistości miało to za zadanie uchronić przed zburzeniem przez ludzi ściany ukrywającej Tir ná Béa Arainne. Jako pierwszy powitał Ciri po przybyciu do Tor Zireael. Przez jednorożce nazywany Lisem. Razem z Krogulcem był faktycznym władcą Tir na Lia. Kochał Larę Dorren, najpewniej to on był elfem, z którym Lara miała mieć specjalne dziecko.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon na karcie do gwinta jest podpisany jako "Tajemniczy elf".
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon a dokładnie w kryjówce Avallac'ha zostały pozostałości po nieudanym eksperymencie na temat Starszej krwi. 
  • Avallac'h starał się stworzyć podobną mieszankę genów, co u Ciri z pominięciem ludzkiej linii. 
  • Stworzył i wyszkolił Caranthira - mimo że ten odszedł od Avallac'ha, elfi Wiedzący życzył mu jak najlepiej. Można przypuszczać że kiedyś łączyła ich bliska relacja.
  • W grze możemy spotkać jego domniemaną kochankę.
  • Naszyjnik który możemy podarować Ciri należał kiedyś do Lary Dorren i najprawdopodobniej dostała go właśnie od Crevana.
  • Nawet po śmieci Lary, Avallac'h chciał nawiązać z nią kontakt poprzez skonstruowanie magicznego kaganka. Niestety nie udało mu się tego dokonać co też opisał w notatce, która leży na monumencie obok kaganka.
  • Według Eredina, Avallac'h wszystko wie i nigdy się nie myli.
  • Pseudonim „Avallac'h” pochodzi z języka walijskiego od słowa „Avallon”, a samo przezwisko oznacza „wyspę jabłoni”.
  • Miał około 400 lat.
  • Pochodzenie imienia Crevan: celtyckie.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Avallac'h
Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Avallac'h: Wiedzący
Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Klątwa Umy

Wideo Edytuj

Kim jest..

Kim jest... Avallac'h

MCH - Wiedźmin Wiki