FANDOM

Baba cmentarna – demon, trupojad. Przypomina starą i zdeformowaną kobietę. Występuje prawie wyłącznie w pobliżu nekropolii i pobojowisk. Baba żywi się głównie ludzkim ścierwem, w szczególności – zgniłym szpikiem, który wylizuje z kości za pomocą długiego, chwytnego języka. W przeciwieństwie do ghuli, które po najedzeniu się odchodzą, baby zaczynają zabijać ludzi. Następnie grzebią ich i czekają, aż zaczną się rozkładać.

Wpis w bestiariuszu Edytuj

Jednego ludzie mogliby się nauczyć od gnomów: kremowania zwłok. Przecież zakopywanie trupów pod wsią to jakby potwory do domu zapraszać! Pół biedy, jak truchło wywęszą ghule – nażrą się i pójdą dalej. Ale nie daj bóg koło żałobnika zalęgnie się baba cmentarna i nieszczęście gotowe.
– Jacques de Villepin, Akademia Oxenfurcka

Rzadko który potwór nosi tak adekwatne imię jak baba cmentarna. Jak wskazuje nazwa, z wyglądu przypomina kobietę, tyle że starą i zdeformowaną. Występuje prawie wyłącznie w pobliżu nekropolii i pobojowisk. Baba cmentarna żywi się głównie ludzkim ścierwem, w szczególności zaś – zgniłym szpikiem, który wylizuje z kości za pomocą długiego, chwytnego języka. Kiedy jednak baba zeżre wszystkie trupy, sama zabija ludzi – a następnie grzebie ich na cmentarzu i czeka, aż zaczną się rozkładać.

Baba cmentarna ze zlecenia – Żalnica

Więcej z Fandomu

Losowa wiki