Fandom

Wiedźmińska Wiki

Baba cmentarna

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Baba cmentarna - demon, trupojad. Przypomina starą i zdeformowaną kobietę. Występuje prawie wyłącznie w pobliżu nekropolii i pobojowisk. Baba żywi się głównie ludzkim ścierwem, w szczególności - zgniłym szpikiem, który wylizuje z kości za pomocą długiego, chwytnego języka. W przeciwieństwie do ghuli, które po najedzeniu się odchodzą, baby zaczynają zabijać ludzi. Następnie grzebią ich i czekają, aż zaczną się rozkładać.

"Jednego ludzie mogliby się nauczyć od gnomów: kremowania zwłok. Przecież zakopywanie trupów pod wsią to jakby potwory do domu zapraszać! Pół biedy, jak truchło wywęszą ghule - nażrą się i pójdą dalej. Ale nie daj bóg koło żałobnika zalęgnie się baba cmentarna i nieszczęście gotowe." - Jacques de Villepin, Akademia Oxenfurcka.

Ze "Słowiańskiego Bestiariusza" Edytuj

Cmentarna baba - była demonem snującym się nocą w okolicach cmentarzy. Rozgrzebywała groby i rozrzucała kości, zaś napotkanych ludzi łapała w swoje uzbrojone w pazury łapy i próbowała zaciągnąć pomiędzy mogiły. W średniowieczu cmentarze zakładano przy kościołach i kaplicach, często w samym centrum miasta. Płytkich grobów nie oznakowywano, zaś kwatery często zmieniały "lokatorów". Porośnięty drzewami i krzewami obszar stanowił dla miejskiej biedoty przytułek, toaletę i noclegownię w jednym, dlatego kręcenie się nocą przy cmentarzu nigdy nie należało do rozsądnych zajęć, nawet gdy nie mieszkała tam cmentarna baba.
1508587 320624301477760 6132256245688562427 n.jpg

Baba cmentarna w Słowiańskim Bestiariuszu

Więcej w Fandom

Losowa wiki