Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ban Ard

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Place Ban Ard.png

Położenie Ban Ard na mapie świata

Ban Ard - miasto położone w Królestwie Kaedwen, znajduje się tam sławna męska szkoła czarodziejów.

Gra WiedźminEdytuj

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

W Akcie II dowiadujemy się od Golana Vivaldiego (jeśli powiemy mu że jest niewinny), że Azar Javed był uczniem w akademii czarodziejów w Ban Ard ale został wydalony za rzeczy, które nawet magikom wydawały się odrażające.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Kaedwen w raz z Ban Ard dostaje się pod berło Radowida V. Więc prawdopodobne jest iż szkoła zostaje zamknięta na wskutek polowania na czarownice.

Znani czarodzieje z Ban Ard Edytuj

  • Abelard z Hagge - czarodziej ochraniający króla Demawenda podczas jego rejsu.
  • Detmold - czarodziej, doradca króla Henselta
  • Bras - najlepszy miecznik wśród czarodziejów (możemy spotkać go w Loc Muinne)
  • Azar Javed (wydalony) - czarodziej-renegat, główny antagonista gry Wiedźmin
  • Marcellus - czarodziej, dziekan szkoły
  • Jochen Brandt - czarodziej, specjalista od gatunków postkoniunkcyjnych
  • Janne - młody czarodziej, badał miejsca, gdzie w przeszłości otworzyło się przejście między światami

Dotyczące opisu:

Przypomnijcie sobie burgrabię z Ban Ard. Był półelfem, a nawoływał do pokoju i współpracy. Zginął od skrytobójczej strzały.
Krew elfów

Pancerni z Ban Ard kłusowali po polu, wzbijając tumany pyłu. Upał był straszliwy.
Czas pogardy

- To fakt - przyznała spokojnie Margarita Laux-Antille. - Stale porównuję wyniki adeptek Aretuzy z efektami pracy chłopców ze szkoły w Ban Ard, a porównanie wypada nieodmiennie na korzyść dziewcząt. Magia to cierpliwość, delikatność, inteligencja, rozwaga, wytrwałość, także pokorne, lecz spokojne znoszenie porażek i niepowodzeń. Mężczyzn gubi ambicja. Oni zawsze chcą tego, o czym wiedzą, że to niemożliwe i nieosiągalne. A możliwego nie zauważają.
Chrzest ognia

Dotyczące lokalizacji:

Udało mi się ustalić tylko, że studiował dwa lata w szkole czarodziejów w Ban Ard. Wywalili go stamtąd, przyłapawszy na drobnych kradzieżach. Pod szkołą, jak zwykle, czekali werbownicy z kaedweńskiego wywiadu. Rience dał się zwerbować. Co robił dla wywiadu Kaedwen, nie udało mi się ustalić. Ale odrzuty ze szkoły czarodziejów zwykle szkoli się na morderców. Pasuje?
Czas pogardy

CiekawostkiEdytuj

  • W Ban Ard pobierał nauki Rience (został wydalony za liczne kradzieże), jeden z głównych antagonistów w cyklu o wiedźminie Geralcie z Rivii
  • Pancerni żołnierze z tego miasta wchodzili w skład armii Kaedwen
  • Absolwenci szkoły w Ban Ard uchodzą w opinii czarodziejek za mniej zdolnych od absolwentek Aretuzy
  • W Ban Ard pobierał nauki Azar Javed, bardzo potężny czarodziej i jeden z głównych antagonistów w grze komputerowej Wiedźmin. Został jednak wydalony z akademii za łamanie praw. Podobno tak "pochłonęła" go magia, że to co zaczął wyprawiać z nią nawet czarodziejom wydawało się odrażające.
  • Wyżej urodzonym adeptom, którym udawało się przebrnąć przez egzaminy, i dopiero po jakimś czasie okazywało się, że nie nadają się na czarodziejów (z powodu lenistwa lub niskiej inteligencji), powierzano stanowiska w dyplomacji, armii, flocie, policji, a najgłupszym w polityce.

Obrazy związane z Ban ArdEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki