FANDOM

Bank Cianfanellich – krasnoludzki bank, którego filie działały m.in. na Skellige i w Toussaint. Geralt posiadał konto w w filii w Beauclair, na które wpływały należności za wykonane wiedźmińskie zlecenia.

W dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino można odwiedzić oddział banku w Beauclair. Zarządza nim Giacomo Cianfanelli.

Dane z książek Sapkowskiego

Yennefer siedziała za stołem, prawie nie unosząc głowy znad papierów. Liczyła, sumowała kolumny, sporządzała rachunki, z którymi natychmiast pędzono do skarbca i wyspiarskiej filii banku Cianfanellich.
Wieża Jaskółki

– My jeno na chwilę. Do pana wiedźmina względem bestyi z naszych loszków. Z tego, iż waszmościowie tutaj, wnoszę, że już potworzysko ubite?
– Na śmierć.
– Umówiona kwota – zapewnił Malatesta – wpłynie na wasze konto u Cianfanellich najdalej pojutrze.

Pani Jeziora

– Otwórzcie mi konto w którymś z tutejszych krasnoludzkich banków – powiedział wolno i cicho Geralt. – I zadziwcie mnie hojnością. Uprzedzam jednak, że niełatwo mnie zadziwić.
Pani Jeziora

– (...) Panie z Toussaint złożyły się więc na specjalną premię, którą lada dzień wpłacą na konto wiedźmina w banku Cianfanellich. Pomnażając fortunkę, którą wiedźmin już tam uskładał.
Pani Jeziora

W filii banku Cianfanellich Geralt zlecił przelew i otwarcie akredytywy, pobrał czek bankierski i nieco gotówki.
Pani Jeziora

Ciekawostki

  • Podczas misji "Klient ma zawsze rację" aby odebrać pieniądze z banku, musimy zdobyć zaświadczenie A38, a następnie spełnić inne formalności. Jest to nawiązanie do sceny "dom, który czyni szalonym" z bajki "12 prac Asterixa".