Fandom

Wiedźmińska Wiki

Barclay Els

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Barclay Els - krasnolud, dowódca Hufca Mahakamskiego w stopniu pułkownika w czasie II wojny z Nilfgaardem. Wsławił się w bitwie pod Brenną.

Rachunek sumienia Edytuj

Barclay Els jest jednym z głównych bohaterów komiksu "Rachunek sumienia" wydanego jako dodatek do Wiedźmin 3: Serca z kamienia. Komiks opowiada o wydarzeniach w Vergen pomiędzy drugą, a trzecią częścią gry.

Krasnolud został wezwany do wolnego miasta, aby objąć stanowisko starosty. Po przybyciu na miejsce obserwował zupełnie inny stan rzeczy niż głosiły plotki. Zamiast wspólnego demokratycznego społeczeństwa ludzi, elfów i krasnoludów faktyczne rządy w Vergen sprawowała Saskia, której wszyscy mieszkańcy dobrowolnie się podporządkowali. Barclay Els pragnął to zmienić i oddać władzę w ręce ludu. Jednocześnie zabranił on eksploatacji kopalni srebra bronionej przez chelonodrakona. Zdawał sobie sprawę, że dostęp do kopalni znacząco poprawiłby sytuację ekonomiczną miasta, lecz próby zabicia potwora pochłonęły już zbyt dużo ofiar.

Wiedząc, że zostanie powołany na starostę, ale jeszcze przed objęciem stanowiska zaczął układać się z idącą na Północ armią Nilfgaardu. Na mocy traktatów Vergen miało pozostać niepodległe oraz neutralne wobec wojny i pozwolić wojskom cesarskim na przemarsz przez swoje terytorium. Jego posunięcie zostało natychmiast skrytykowane przez Geralta, Saskię i Yarpena, którzy wiedzieli, że Czarni nie uszanują neutralności miasta. Postanowili oni nie wyjawiać pozostałym mieszkańcom manewrów politycznych Barclaya, aby nie niszczyć jego wizerunku wielkiego bohatera wojennego.

Ostatecznie Barclay Els zginął w walce z chelonodrakonem i został pochowany w kryptach niedaleko Vergen.

(...) zaciągnęła go przed pękatego krasnoluda w szyszaku ozdobionym kraśną szkofią, niezgrabnie siedzącego na nilfgaardzkim oladrowanym koniu, w kopijniczym siodle o wielkich łękach, na które się wdrapał, by móc patrzeć ponad głowami piechocińców.
Pani Jeziora

Krasnolud zaklął, zerwał z głowy hełm, grzmotnął nim o ziemię. Oczy miał dzikie, przekrwione, straszne.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki