FANDOM

Bart - skalny troll pojawiający się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Należy do Dijkstry, który wygrał go w karty w Zerrikanii, gdzie ten zajmował się pilnowaniem wielbłądów. Zabrał go ze sobą do Novigradu i postawił na straży swojego majątku w podziemiach łaźni. Mimo to, skarbiec i tak został okradziony przez Jaskra, który dostał się do niego przez kanały, robiąc sporych rozmiarów dziurę w ścianie za pomocą stworzonej przez Kalksteina bomby.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Geralt po raz pierwszy ma okazję spotkać Barta, gdy Dijkstra prosi go o odnalezienie skradzionych pieniędzy. Troll jest załamany tym, że ich nie dopilnował i zawiódł Sigiego, którego uważa za bardzo dobrego człowieka, mimo tego, że nieraz traktuje on go dość przedmiotowo i lekceważąco. Wiedźmin może wypytać Barta o okoliczności napadu, jednakże uzyskanie od niego jakichkolwiek informacji wcale nie jest proste, z uwagi na przepaść intelektualną między człowiekiem a trollem. Ostatecznie Biały Wilk dowiaduje się, że nastąpił wybuch i powstała wyrwa w ścianie, za pomocą której skarb został wyniesiony.

W późniejszym etapie gry, gdy Geralt ściga Filippę Eilhart uciekającą z łaźni, czarodziejka rzuca urok na trolla, w wyniku czego nie chce on wpuścić wiedźmina do kanałów. Główny bohater może się go pozbyć ze swojej drogi na dwa sposoby: zabić go lub przekonać, że chce pomóc, jak to określił Bart, "ładnej pani".

Ciekawostki Edytuj

  • Z uwagi na swój nietypowy styl wypowiedzi, Bart szybko zyskał sobie sympatię graczy i został na kilku forach okrzyknięty najlepszą postacią w grze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki