FANDOM

Baryła - osadnik, część systemu wyremontowanego w celu neutralizacji ścieków z Oxenfurtu i okolic. Oprócz Baryły na system składają się również elfie kanały i akwedukt. Charakterystyczny element krajobrazu miasteczka gdy obserwuje się je z rzeki Pontar.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

- Ty na ferwater patrz szyper, miast w niebo, bo się na mielizny wpieprzy ten twój korab. Ha, jesteśmy na wysokości Oxenfurtu. Spójrzcie jeno, jak Baryłę widać!
Mgła przerzedziła się wyraźnie, tak że mogli widzieć kępy i łęgi prawego brzegu i wznoszący się nad nimi fragment akweduktu.
- To jest, moi panowie, eksperymentalna oczyszczalnia ścieków (...) To wielki sukces nauki, wielkie osiągnięcie Akademii. Wyremontowaliśmy dawny elfi akwedukt, kanały i osadnik, neutralizujemy już ścieki całego uniwersytetu, miasteczka, okolicznych wsi i farm. To, co nazywacie Baryłą, to jest właśnie osadnik. Ogromny sukces nauki...
- Głowy w dół, głowy w dół - ostrzegł Olsen, kryjąc się za nadburciem. - Łońskiego roku, jak toto wybuchło, gówno doleciało aż do Żurawiej Kępy.

Krew elfów