FANDOM

Beann'shie – duch kobiety, który w wigilię Saovine płaczem i zawodzeniem przepowiada czyjś zgon i ostrzega przed nim. Ten, kto usłyszy jej lament, niech lepiej przygotuje się na rychłą śmierć. Jako taka, Beann'shie, nie jest szkodliwym duchem. Jednak spotkanie z nią uważa się za najgorszy omen. Jej wygląd opisuje się różnie, aczkolwiek najczęściej jest przedstawiana jako blada, zalana łzami kobieta o długich, srebrnoszarych włosach, odziana w szaro-zielone szaty i trupim ciele. Jej oczy natomiast płoną ognistą czerwienią.

Wpis w bestiariuszu Edytuj

Beann'shie skowyczy i krzyczy, a kto jej krzyk posłyszy, temu niezawodnie rychły zgon pisany.
– dziad proszalny z Dun Dâre

Starzy ludzie powiadają, że beann'shie to duch kobiety, która z powodu ciężkich przeżyć i spraw niezałatwionych za życia, jest zawieszona pomiędzy życiem i śmiercią. Jej płacz i zawodzenie uważa się za zły omen zwiastujący rychłą i nieuniknioną śmierć, choć podobno sama z siebie nie atakuje żyjących. Najczęściej pojawia się w postaci bladej, zalanej łzami kobiety o wysuszonej twarzy i pomarszczonym, trupim ciele.

Wówczas zaskowyczała straszna beann'shie, zwiastunka czyjejś rychłej i gwałtownej śmierci, a przez czarne niebo pocwałował Dziki Gon - orszak płomiennookich upiorów na kościotrupach koni, szumiący strzępami płaszczy i sztandarów.
Wieża Jaskółki

Wieża Jaskółki

W grze komputerowej Wiedźmin Edytuj

Wiedźmin 3 : Krew i Wino Edytuj

Beann'shie można spotkać wewnątrz ruin twierdzy Tesham Mutna za dnia .Beann'shie stara się zasypać przeciwnika ciosami. Potrafi krzykiem oszołomić wroga i na kilka sekund zawsze przed nim oddala się. Jej krzyk może przywołać 8 szkieletów z mieczami. Szkielety padają od jednego uderzenia lub po zabiciu beann'shie .

Więcej z Fandomu

Losowa wiki