Fandom

Wiedźmińska Wiki

Beauclair

3901stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Pałac.png

Neoelficki pałac Beauclair

Beauclair – największe, stołeczne miasto i pałac w Toussaint, zbudowane przez elfy, a później nieco zmodyfikowane i rozbudowane przez ludzi, pałac przerabiał słynny Faramond. Mówi się, że Beauclair jest zaczarowanym miastem, gdzie każdy się zakochuje i nie chce wyjechać, tak też było z Geraltem i jego drużyną, kiedy idąc na pomoc Ciri pozostali w Toussaint przez kilka miesięcy.

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Fabuła Edytuj

W czasie akcji gry Wiedźmin 3: Krew i Wino w stolicy Toussaint odbywa się Rzeź. Wampir wyższy Dettlaff, utytułowany "Bestią z Beauclair" , po niespełnieniu żądań postawionych przed Księżną , wysłał na stolicę "wojsko" wampirów. Giną setki ludzi, miasto jest palone. Stolicę atakują fledery, garkainy, ekimmy i inne wampiry niższe, a także bruxy i alpy. Rzeź zostaje przerwana poprzez odstąpienie Wampirów, co zależy, albo przez Dettlaffa gdy przeżyję lub po jego śmierci kiedy przestaną być pod jego kontrolą. Gdy natomiast "Bestia" zostanie zabita, wampiry zaprzysięgną zemsty Regisowi, który był za to odpowiedzialny. Po kilku dniach miasto zostaję przywrócone do względnego porządku i w konsekwencji, odbywa się ceremonia wręczenia Geraltowi najwyższego odznaczenia państwowego Vitis Vinifera, na której w zależności od naszego wyboru, siostry się pogodzą, albo Sylvia Anna zabiję swoją siostrę, a sama zostaje zastrzelona przez kapitana de La Tour.

Gdy Dettlaff zabiję Syannę, wiedźmin trafi do więzienia i nie zobaczymy co działo się w Beauclair po Rzezi.

Przebudziła się czarodziejka Fringilla Vigo w zamku Beauclair, przebudziła się kapłanka Sigrdrifa ze świątyni bogini Freyji na wyspie Hindarsfjal
Wieża Jaskółki

- Ucieszy się pani Anarietta - powtórzył baron de Peyrac-Peyran. - Ha, na honor! Zabieramy was wszystkich do zamku Beauclair. Tylko bez wymówek, wicehrabio, żadnym wymówkom ucha nie dam!
Wieża Jaskółki

– Jestem w Beauclair, bo tu mieści się jeśli nie największa, to najbogatsza biblioteka znanego świata. Poza uniwersyteckimi, ma się rozumieć.
Pani Jeziora

– (...) Beauclair, powiadają, to nic jeno uczty, bale, hulanki, pijatyki i miłostki. Człek, powiadają, jeno gnuśnieje, durnieje i czas traci, miast myśleć o handlu.
Pani Jeziora

Dotyczące wyglądu Edytuj

- Foremny zameczek - rzekł z podziwem Cahir. - Niech mnie, w samej rzeczy foremny i cieszący oko zameczek.
- Dobrze księżna mieszka - powiedział wampir. - Przyznać trzeba.
- Wcale ładny, kurwa domek - dodała Angouleme.
- Pałac Beauclair - powtórzył nie bez dumy Reynart de Bois-Fresnes. - Elfia budowla, leciutko jeno przerobiona. Ponoć przez samego Faramonda.
- Nie ponoć - zaprzeczył Regis. - Ale ponad wszelką wątpliwość. Styl Faramonda widoczny jest przecież na pierwszy rzut oka. Wystarczy spojrzeć na te wieżyczki.
Zwieńczone czerwienią dachówek wieże, o których mówił wampir, strzelały w niebo smukłymi białymi obeliskami, wyrastając z filigranowej, rozszerzającej się ku dołowi konstrukcji samego zamku. Widok nieodparcie kojarzył się ze świecami, z których fasetony wosku spłynęły na misternie rzeźbioną podstawę lichtarza.
- U stóp Beauclair - wyjaśnił Reynart - rozpościera się miasto. Mur, ma się rozumieć, dobudowano później, wiecie wszak, że elfy nie otaczały miast murami.

Pani Jeziora

Potem były gwarne i pachnące fermentującym moszczem uliczki miasta, potem mroczny park pełen topoli, cisów, berberysów i bukszpanów. Potem były klomby róż, głównie odmian multiflora i centiflora. Potem były rzeźbione kolumny, portale i archiwolty pałacu, byli pachołkowie i lokaje w liberiach.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • We Francji istnieje miasto i gmina Beauclair.
  • Na rynku znajduje się człowiek który mówi o wydarzeniach (zadaniach ) w których Geralt brał udział.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki