Fandom

Wiedźmińska Wiki

Beauclair

3796stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Beauclair (wym. bokler) – największe, stołeczne miasto i pałac w Toussaint, zbudowane przez elfy, a później nieco zmodyfikowane i rozbudowane przez ludzi, pałac przerabiał słynny Faramond. Mówi się, że Beauclair jest zaczarowanym miastem, gdzie każdy się zakochuje i nie chce wyjechać, tak też było z Geraltem i jego drużyną, kiedy idąc na pomoc Ciri pozostali w Toussaint przez kilka miesięcy.

Przebudziła się czarodziejka Fringilla Vigo w zamku Beauclair, przebudziła się kapłanka Sigrdrifa ze świątyni bogini Freyji na wyspie Hindarsfjal
Wieża Jaskółki

- Ucieszy się pani Anarietta - powtórzył baron de Peyrac-Peyran. - Ha, na honor! Zabieramy was wszystkich do zamku Beauclair. Tylko bez wymówek, wicehrabio, żadnym wymówkom ucha nie dam!
Wieża Jaskółki

– Jestem w Beauclair, bo tu mieści się jeśli nie największa, to najbogatsza biblioteka znanego świata. Poza uniwersyteckimi, ma się rozumieć.
Pani Jeziora

– (...) Beauclair, powiadają, to nic jeno uczty, bale, hulanki, pijatyki i miłostki. Człek, powiadają, jeno gnuśnieje, durnieje i czas traci, miast myśleć o handlu.
Pani Jeziora

Dotyczące wyglądu Edytuj

- Foremny zameczek - rzekł z podziwem Cahir. - Niech mnie, w samej rzeczy foremny i cieszący oko zameczek.
- Dobrze księżna mieszka - powiedział wampir. - Przyznać trzeba.
- Wcale ładny, kurwa domek - dodała Angouleme.
- Pałac Beauclair - powtórzył nie bez dumy Reynart de Bois-Fresnes. - Elfia budowla, leciutko jeno przerobiona. Ponoć przez samego Faramonda.
- Nie ponoć - zaprzeczył Regis. - Ale ponad wszelką wątpliwość. Styl Faramonda widoczny jest przecież na pierwszy rzut oka. Wystarczy spojrzeć na te wieżyczki.
Zwieńczone czerwienią dachówek wieże, o których mówił wampir, strzelały w niebo smukłymi białymi obeliskami, wyrastając z filigranowej, rozszerzającej się ku dołowi konstrukcji samego zamku. Widok nieodparcie kojarzył się ze świecami, z których fasetony wosku spłynęły na misternie rzeźbioną podstawę lichtarza.
- U stóp Beauclair - wyjaśnił Reynart - rozpościera się miasto. Mur, ma się rozumieć, dobudowano później, wiecie wszak, że elfy nie otaczały miast murami.

Pani Jeziora

Potem były gwarne i pachnące fermentującym moszczem uliczki miasta, potem mroczny park pełen topoli, cisów, berberysów i bukszpanów. Potem były klomby róż, głównie odmian multiflora i centiflora. Potem były rzeźbione kolumny, portale i archiwolty pałacu, byli pachołkowie i lokaje w liberiach.
Pani Jeziora

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • We Francji istnieje miasto i gmina Beauclair.
  • Na rynku znajduje się człowiek który mówi o wydarzeniach (zadaniach ) w których Geralt brał udział .

Więcej w Fandom

Losowa wiki