Fandom

Wiedźmińska Wiki

Belleteyn

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Belleteyn – czyli rozkwit to w kalendarzu elfów noc, która według rachuby ludzi przypada na przełom 30 kwietnia i 1 maja. Stanowi początek piątego savaedu roku - Blathe. W większości miast i wiosek są wtedy organizowane huczne festyny, płoną ogniska z jodłowych pni, m.in. na Wzgórzu Sodden. W czasie tej nocy powietrze jest wręcz przepełnione magią. Wybierani są Majowy Król i Majowa Królowa.

Ha, jeśli dobrze liczę, ten dzieciak musiał urodzić się w maju, gdzieś w okolicach święta Belleteyn. Gdyby tak było w istocie, to mielibyśmy do czynienia z interesującym zbiegiem okoliczności. Bo Yennefer też urodziła się w Belleteyn...
Ostatnie życzenie

Nieopodal na rusztowaniu z brzozowych pni, górującym nad ogromnym ogniskiem, jasnowłosy Majowy Król w wianku i zgrzebnych portkach całował rudą Królową Maja, obmacując jej piersi przez cienkie przepocone giezło.
Miecz przeznaczenia

- (...) Przyciągnęło nas coś do tych ognisk, do tych rozbawionych ludzi. Mieliśmy zamiar tańczyć, szaleć, zamroczyć się z lekka i skorzystać z panującej tu dorocznej swobody obyczajów, nieodłącznie związanej ze świętem powtarzającego się cyklu natury.
Miecz przeznaczenia

(...) Góra Czternastu. (..) majową porą, na Belleteyn, zawsze tam ogień płonie(..)
Miecz przeznaczenia

Lichtarze stały w miejscach wyznaczonych kolistą mozaiką pawimentu, przedstawiającą osiem znaków Vicca, elfiego Zodiaku, na symbolach oznaczających Belleteyn, Lammas i Yule.
Chrzest ognia

Punktami tymi, leżącymi na obręczy koła w parach dokładnie naprzeciw siebie, są: Imbaelk - czyli Kiełkowanie, Lammas - czyli Dojrzewanie, Belleteyn - Rozkwit oraz Saovine - Zamieranie.
Wieża Jaskółki

Na poniższej ilustracji Belleteyn zostało oznaczone punktem w lewej górnej części koła.

Kalendarz.gif

Kalendarz Elfów www.sapkowski.pl

Święta magiczne w kalendarzu elfów:Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Belleteyn jest odpowiednikiem  celtyckiego święta Beltane lub inaczej beltaine
  • Belleteyn w swojej formie i obyczajach podobna jest do słowiańskiego święta zwanego Nocą Kupały (przesilenie letnie). Opisane jest w opowiadaniu "Coś więcej".

Więcej w Fandom

Losowa wiki