Fandom

Wiedźmińska Wiki

Belohun

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Belohun król nadmorskiego państwa Kerack. Był kościsty, żylasty i nie imponował wzrostem. Belohun urodził się jako syn pierwszego króla Kerack, Osmyka. Miał czterech starszych braci, którzy zrzekli się praw do tronu, dzięki czemu odziedziczył tron po ojcu i rządził jego spuścizną przeszło dwadzieścia lat. Belohun miał sześciu synów oraz osiem córek, licząc także z bękartami. Znamy imiona jego czterech synów z prawego łoża, z których każdy pochodził jednak od innej matki. Od najstarszego byli to Viraxas, Elmer, Egmund i Xander.

Sezon BurzEdytuj

Belohuna poznajemy podczas audiencji, której udzielił Lytcie Neyd. Miał do niej pretensje za sprzedawanie mieszkankom Kerack środków zapobiegających ciąży oraz przeprowadzanie aborcji. Uważał, że działalność ta zmniejsza przywiązanie kobiet do mężów i domów, zwiększając tym samym niepokoje społeczne. Ostatecznie doszedł do porozumienia z magiczką, która obiecała nie oferować swoich usług jego młodej wybrance.

Belohun robił wszystko aby utrzymać się u władzy i nie przekazać władzy żadnemu z synów. Nawet nie mianował swojego następcy. Najstarszego syna wygnał z Kerack wiele lat wcześniej, bez procesu. Postanowił pozbyć się również Egmunda i Xandera, których na uroczystości królewskich godów oskarżył o spiskowanie przeciw królowi. Mieli oni zostać wywiezieni z Kerack na „Acherontii", statku najemników. Plany Belohuna spełzły jednak na niczym. Jak się okazało, jego moda wybranka Ildiko Breckl od początku oddana była Viraxasowi. Namówiła króla na wynajęcie bez procesu „Acherontii", której załoga w rzeczywistości była posłuszna jego najstarszemu synowi. Podarowała również Belohunowi zaklęty medalion z delfinem nageant, który zacisnął się na szyi władcy i doprowadził do jego uduszenia. Niezwłocznie po śmierci ojca Viraxas przejął władzę.

Lytta oplotkowała go kiedyś przed królem Belohunem, i to tak, że poszedł na tydzień do lochu.
Miecz przeznaczenia

Belohun, syn Osmyka, był, można powiedzieć, królem w pierwszym pokoleniu.
Sezon burz

Naturalnym porządkiem rzeczy tytuł i władza przechodzi z ojca na syna, nikogo więc nie zdziwiło, że po śmierci Osmyka na tronie zasiadł jego syn, Belohun. Synów Osmyk miał co prawda więcej, jeszcze czterech bodaj, ale wszyscy zrzekli się praw do korony, jeden nawet podobno dobrowolnie. Tym sposobem Belohun panował w Kerack już od lat z górą dwudziestu, zgodnie z rodzinną tradycją ciągnąc zyski z przemysłu stoczniowego, transportu, rybołówstwa i piractwa. Teraz zaś, na tronie, na podwyższeniu, w sobolowym kołpaku, z berłem w ręku, król Belohun udzielał audiencji. Majestatyczny niczym żuk gnojarz na krowiej kupie.
Sezon burz

Król powiódł wzrokiem po zasiadających obok synach. Obaj rośli jak żerdzie, w niczym nie przypominali ojca, kościstego, żylastego, ale niezbyt imponującego wzrostem.
Sezon burz

- Sukcesję? - warknął, a zły błysk w jego oczach nie uszedł uwagi Lytty. - Jaką sukcesję? Masz sześciu synów i osiem córek, wliczając bękartów! Mało ci?
- Sama widzisz - machnął kościstą ręką Belohun. - Sama widzisz, Neyd. Muszę zadbać o sukcesję. Miałbym zostawić królestwo i koronę komuś, kto w taki sposób zwraca się do rodzica? Szczęściem jeszcze żyję i rządzę. I rządzić zamierzam długo. Jak rzekłem, żenię się...
- No i?
- Gdyby... - Król podrapał się za uchem, spojrzał na Lyttę spod zmrużonych powiek. - Gdyby ona... Moja nowa żonka, znaczy... Zwróciła się do ciebie o te środki... Zabraniam jej dawać. Bo jestem przeciwny takim środkom! Bo są niemoralne!

Sezon burz

Władcy Kerack herb Kerack
OsmykBelohunViraxas
Inni członkowie dynastii kerackiej
EgmundXanderIldiko Breckl

Więcej w Fandom

Losowa wiki