Fandom

Wiedźmińska Wiki

Benda

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Benda - człowiek, syn Dagreada, dawny król Kaedwen. Wraz z Radowidem III prowadził rokowania z Gedoviusem w Lan Exeter, po nieudanej próbie podporządkowania Koviru Redanii i Kaedwen. Na mocy zawartego tam traktatu, zwanego później Pierwszym Traktatem Exeterskim, mógł dożywotnio posługiwać się tytułem króla Caingorn i Malleore. Przez Gemmę nazywany był "dziadkiem". Ojciec(lub dziadek) Elen z Kaedwen.

Ryży nie był głupcem i umiał uczyć się na błędach. Uśmierzył buńczucznych generałów domagających się krucjaty, nie dał ucha kupcom żądającym głodowej blokady, ugłaskał Bendę z Kaedwen, żądnego krwi i zemsty za zagładę swej elitarnej jednostki. Ryży zainicjował rokowania
Wieża Jaskółki

Redańska eskadra wpłynęła do Zatoki Praksedy i skierowała się ku kovirskiemu wybrzeżu. Z pokładu flagowego okrętu "Alata" Radowid Ryży, Benda z Kaedwen i towarzyszący im w roli mediatora hierarcha Novigradu ze zdumieniem przyglądali się wybiegającym w morze falochronom, nad którymi wznosiły się mury i krępe basteje fortecy strzegącej dostępu do miasta Pont Vanis.
Wieża Jaskółki

Kochany dziadku, uśmiechnęła się do Bendy Gemma. (...) Gemma (...), jak się okazało, wiodła swój ród od zbiegłej z Kaedwen buntowniczej Aideen, w żyłach której płynęła krew królów z Ard Carraigh.
Wieża Jaskółki

Przypisy Edytuj

  • Nie jest pewne, czy imię "Benda" nosił jeden monarcha, lub większa ich liczba.
  • Ojcem Elen z Kaedwen mógł być inny Benda
Władcy Kaedwen herb Kaedwen
DagreadBendaHenselt
Inni członkowie dynastii kaedweńskiej
CaitlynElen

Więcej w Fandom

Losowa wiki