Fandom

Wiedźmińska Wiki

Berengar Leuvaarden

3793strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ten artykuł dotyczy szlachcica. inne znaczenia tego słowa

Berengar Leuvaarden - nilfgaardzki szlachcic, członek Korporacji Handlowej, prawdopodobnie krewny Declana Leuvaardena, razem z Joachimem de Wettem, Ardalem aep Dahy, Stefanem Skellenem i hrabią Broinne zawiązał spisek , mający na celu usunięcie Emhyra var Emreisa i posadzenie na tronie cesarskim Morvrana Voorhisa. Samego Leuvaardena głownie interesowało zakończenie wojny, która blokowała transakcje handlowe, czym przynosiła straty kupcom i Gildii, dlatego nakłonił zbuntowanych książąt do sabotażu w dowodzonych przez nich armiami "Zachód" i "Wschód". Zdradził on współspiskowców, otrzymując w zamian od Emhyra stanowisko specjalnego wysłannika cesarskiego w trakcie Pokoju Cintryjskiego, dzięki czemu mógł korzystnie dla swojej Gildii Kupieckiej wpływać na zapisy aktu pokojowego. Symbolem owej gildii-korporacji kupieckiej jest otoczona płomieniami gwiazda wpisana w trójkąt.

– Zostawmy to – wtrącił się ktoś mówiący z charakterystycznym przeciąganiem sylab. – Nie po to organizowaliśmy zjazd, tu, w Toussaint. Na krańcu świata.
Pani Jeziora

– Jeśli można coś podpowiedzieć – odezwał się przeciągający sylaby. – Princ Voorhis ma syna, malutkiego Morvrana. Ten jest znacznie lepszym kandydatem. Po pierwsze, ma mocniejsze prawa do tronu, tak po mieczu, jak i po kądzieli. Po drugie, to dzieciak, za którego rządzić będzie rada regencyjna. Czyli my.
Pani Jeziora

Berengar Leuvaarden, specjalny wysłannik cesarski, nie zadał sobie trudu, by odpowiadać. Rozparty na fotelu, nadal kontemplował falowanie wina w kołysanym pucharze.
Pani Jeziora

Berengar Leuvaarden przestał kołysać pucharem i wpił w Shilarda oczy, czarne jak węgielki
Pani Jeziora

Aha, pomyślał Shilard. Już wiem. Siedzi przede mną nowy Stefan Skellen. I trzeba z nim tak, jak ze Skellenem.
Pani Jeziora

- Cesarze przemijają - wycedził Leuvaarden. - A korporacje trwają. I przetrwają. Ale to truizm. Obawy pana barona rozumiem. Pan baron może być pewny, że wykonuję rozkaz wydany przez cesarza. Mający na celu dobro i interes cesarstwa. Wydany, nie przeczę, skutkiem rad, jakich udzieliła cesarzowi pewna korporacja.
Wysłannik rozchylił kołnierz i koszulę, demonstrując złoty medalion, na którym wyobrażona była otoczona płomieniami gwiazda wpisana w trójkąt.
- Ładna ozdoba - Shilard z uśmiechem i lekkim ukłonem potwierdził, że pojął. - Mam świadomość, że bardzo droga... I elitarna... Czy można ją gdzieś kupić?
- Nie - zaprzeczył z naciskiem Berengar Leuvaarden. - Trzeba sobie na nią zasłużyć

Pani Jeziora

– (...) Co do Berangara Leuvaardena, to też jesteśmy mu zobowiązani za pomoc w wykryciu spisku. Dostał wysokie i intratne stanowisko. Ale jeśli okaże się niekompetentny, mimo jego zasług wyleci jak z procy. Dobrze, żeby o tym wiedział.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Pochodzenie imienia Berengar: germańskie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki