Fandom

Wiedźmińska Wiki

Bertram Tauler

3897stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Każdy z nas chciał kiedyś zmienić swoje życie.Ja nie poprzestałem na marzeniach.
— Tauler do Geralta

Bertram Taulerwiedźmin ze Szkoły Kota, dowódca łowców głów, którzy zabili wiedźmina Aidena, za co Lambert chce się na nim zemścić.

Wraz ze swoją hanzą został wynajęty przez diuka, z którego córki Aiden miał zdjąć klątwę. Wiedźminowi się nie udało i dziewczyna zmarła. Wziął pieniądze i uciekł. Banda miała się zemścić w imieniu księcia. Zażądali od niego mieczy, lecz Aiden odmówił i rzucił się na bandytów. Vienne, która była na stanowisku snajperskim spanikowała i wystrzeliła z łuku. Strzała trafiła wiedźmina w oko. Później elfka, aby zatuszować wpadkę przy pracy, rozpuściła plotkę z własną wersją wydarzeń - Aiden miał zdjąć klątwę z córki diuka; klika dworska chciała mu zapłacić, aby tego nie robił; wiedźmin odmówił, więc hanza Taulera została wynajęta, aby zabić Aidena. Według historii Vienne to Tauler zadał wiedźminowi śmiertelny cios.

Lambert wraz z Geraltem poszukują mordercy, który jak się okazuje wycofał się ze zbrodniczego fachu. Osiadł w Novigradzie, gdzie został kupcem, zmienił nazwisko na Roland Treugger i założył rodzinę. Jest właścicielem statku "Perła Wybrzeża" kursującego na Skellige, pośredniczy w handlu żywym towarem. Przez społeczeństwo uważany jest za uczciwego kupca i filantropa.

Jego dalsze losy zależą od Białego Wilka. Jeśli uzna on, że Bertram się zmienił, może powstrzymać Lamberta od wymierzenia mu sprawiedliwości. Może również stwierdzić, że nowe życie Taulera to tylko przykrywka i wraz z kompanem zabić go.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego nazwisko jest nawiązaniem do Berengara Taulera, postaci pobocznej z powieści Andrzeja Sapkowskiego  Boży Bojownicy .
  • Jego imię w angielskiej wersji językowej zostało zmienione na "Jad Karadin". Powód tego jest nieznany.
  • Jednym z obiektów jego działalności charytatywnej była ochronka Marabelli - miejsce pojawiające się w zadaniu "Spis cudzołożnic" oraz miejsce, do którego mogą trafić Dzieci z Krzywuchowych Moczarów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki