Fandom

Wiedźmińska Wiki

Biedna Pierdolona Piechota

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Biedna Pierdolona Piechota, BPP, czy Be-Pe-Pe - dywizja piechoty ochotniczej utworzona w Wyzimie na potrzeby wojny z Nilfgaardem. Należy nadmienić, iż prawdopodobnie składała się z różnej maści inteligentów, a także kmiotków, którzy kompletnie nie potrafili walczyć, ni z łuku szyć ni kopią robić. Mieli oni stanowić odwód, jako kompletnie niedoświadczone wojsko. Równego kroku uczono ich, przywiązując odpowiednio do nóg słomę i siano - wtedy na rozkaz "Słoma! Siano!" maszerowali względnie równym krokiem.

Jako, iż była kompletnie niedoświadczonym wojskiem, nie wsławiła się za bardzo w teatrze działań wojny z Nilfgaardem. Trzeba jednak wyróżnić jej znaczenie w bitwie pod Brenną, gdzie zatrzymała szarżę konnicy VII brygady Daerlańskiej i brygady Nauzicaa. Dzięki temu armia Nordlingów nie poszła w rozsypkę – w ten sposób armia Nilfgaardu mogłaby zaatakować wroga również z tyłu.

Prawdopodobnie po zakończeniu działań wojennych BPP została rozwiązana.

Ciekawostki Edytuj

– To chyba nie tu – ocenił Jarre, patrząc na otoczony namiotami majdan, na którym wzbijała kurz rota oberwańców z długimi kijami na ramionach. Każdy oberwaniec, jak zauważył chłopiec, miał do prawej nogi przymocowany wiecheć siana, a do lewej pęk słomy. (...)
– Słoma! Siano! – słychać było z majdanu ryki dyrygującego oberwańcami gefrejtra. - Słoma! Siano! Równaj, kurwa wasza mać!

Pani Jeziora

– Nowi? – Rozdarł się sierżant. – Z werbunku? Dawać papiery! Czego kurwa, stoisz jeden z drugim? W miejscu marsz! Nie stać, kurwa! W lewo zwrot! Wróć, kurwa, w prawo! Biegiem marsz! Wróć, kurwa! Słuchać i zapamiętać! Najsampierw, kurwa, do prowiantmajstra! Pobrać rustunek! kolczugę, skórznie, pikę, kurwa, hełm i kord! Potem na musztrę! Być gotowym do apelu, kurwa, o zmierzchu! Maaaaaarsz! (...)
– Przepraszam panie oficerze – Jarre poczerwieniał – Idzie mi tylko o to, by zapobiec ewentualnej pomyłce... Albowiem pan komisarz wyraźnie... Wyraźnie mówił o przydziale do Be-Pe-Pe, więc ja...
– Jesteś w domu, chłopie – parsknął sierżant, rozbrojony nieco "oficerem". – To jest właśnie twój przydział. Witamy w Biednej Pierdolonej Piechocie.

Pani Jeziora

Miało zaś środkowe ugrupowanie w drugiej linii huf rezerwowy - trzy tysiące wyzimskiej i mariborskiej piechoty, nad którą wojewoda Bronibor sprawował komendę.
Pani Jeziora

- Nażarliście się kurzu, piechota, maszerując za pancernymi! Jak do tej pory, zamiast sławy i łupu wąchaliście końskie bździny. Mało brakowało, a nawet dziś, gdy przyszło do wielkiej potrzeby, nie trafilibyście na pole chwały. Ale udało się wam, gratuluję z całego serca! (...) Ta chmura, którą widzicie w polu, to jest nilfgaardzka jazda, która zamierza rozgnieść naszą armię flankowym uderzeniem, zepchnąć nas i potopić w bagnach tej rzeczki (...). Wam, sławnym wyzimskim pikinierom, przypadł z łaski króla Foltesta i konetabla Natalisa zaszczyt obrony luki, jaka powstała w naszych szeregach. Zamkniecie tę lukę własnymi, że się tak wyrażę, piersiami, powstrzymacie nilfgaardzką szarżę.
Pani Jeziora

– Nie pierdzieć mi tam, nie szczękać zębami! – ryknął Bronibor. – Pomysł, by spłoszyć tymi dźwiękami nilfgaardzkie konie, jest chybiony! Niechaj nikt się nie łudzi! To, co na was idzie, to brygady "Nauzicaa" i Siódma Daerlańska, znakomite, bitne, świetnie wyszkolone wojsko! Ich się nie da wystraszyć! Ich się nie da pokonać! Ich trzeba pozabijać! Wyżej piki!
Pani Jeziora

Na niczym spełzł koncept marszałka Coehoorna, jego flankowy zagon zatrzymała bohaterska wyzimska piechota pod wojewodą Broniborem, krwawo swe bohaterstwo okupując.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki