FANDOM

Birna Tuirseach – żona króla Brana i matka Svanrige Tuirseach. Królowa Skellige (również Królowa wdowa i/lub Królowa matka) Pani na An Skellig oraz matrona klanu Tuirseach.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Birna odgrywa ważną role przy wydarzeniach przy elekcji na Skellige. Spiskuje, by umożliwić swojemu synowi zdobycie tronu królestwa – robi to przez usunięcie innych pretendentów. Jej sposób polegał na przyprawieniu napojów podczas uczty wywarem z krwi i grzybów, powodującym zmienienie się jej ofiar w niedźwiedzie, które wyeliminowały pozostałych rywali oprócz niej, jej syna oraz Cerys i Hjalmara. Za ten podstęp zostanie oskarżony klan An Craite.

Jeżeli Geralt zdecyduje się pomóc Cerys poprowadzić śledztwo, to udział Briny wychodzi na jaw, lecz ta do niczego się nie przyznaje, a jarlowie są po jej stronie. Dopiero, gdy Svanrige zauważa, że został specjalnie odesłany przez matkę z sali, zanim niedźwiedzie zaatakowały, pyta, czy można zaufać człowiekowi, który nie wierzy własnej matce. To zmusza Brinę do nieumyślnego powiedzenia całej prawdy, namawiając jarlów na skazanie jej na śmierć.

Jej ciało można znaleźć potem przykute do skały na małej wyspie.

Jeśli natomiast Geralt pomoże Hjalmarowi zmyć hańbę z rodu an Craite poprzez zabicie bezpośrednio odpowiedzialnych za rzeź vildkaarlów, to ród an Craite zostanie oczyszczony z zarzutów, a intryga Birny się nie powiedzie. Jednak wówczas jej udział w tej zbrodni nie zostanie wykryty i zostanie ukarana. Prawdopodobnie osiądzie wtedy z synem na An Skellig, pełniąc już tylko rolę matrony klanu Tuirseach.

Jeśli Geralt nie pomoże Cerys i Hjalmarowi lub potem nie zjawi się na uczcie, to intryga Birny uda się i królem Skellige zostanie właśnie Svanrige. Wszystkie jej knowania miały złożyć praktyczną władzę wysp w jej ręce. Po koronacji syna będzie próbowała zawrzeć w jego imieniu porozumienie z Nilfgaardem, lecz zostanie to udaremnione przez samego Svanrige, który ciosem topora zabije przedstawiciela Nifgaardczyków, a eskortę wymordują skelligijscy wojownicy. Król ogłosi, że od teraz osobiście będzie sprawował rządy i nigdy nie zgodzi się na sojusz z cesarzem. Przerażona Birna ucieknie z sali zamkowej.

Galeria

Władcy Skellige Hrb unof Skellige

Herb Skellige W3 Herb Skellige Czech

Bran TuirseachEist Tuirseach

Hjalmar an Craite/Svanrige Tuirseach/Cerys an Craite (Zależnie od wyborów gracza)

Królowe
Calanthe Fiona RiannonBirna Tuirseach
Jarlowie Skellige
Eist TuirseachCrach an Craite
Inni członkowie dynastii Skelligijskiej
Hjalmar an CraiteCirilla Fiona Elen RiannonSvanrige TuirseachCerys an Craite